• sommar2020regn

    BF januari 2024

    En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D 

  • Svar på tråden BF januari 2024
  • sommar2020regn

    Svarar själv!

    Bf 3-5 januari enl min cykel och ÄL.

    2 barn sedan tidigare, tvillingar födda januari (prematurt v 29) 2021.
    Blev gravid på 5:e försöket den här gången, provade lite akupunktur och kinesiska örter, kanske var det som gjorde det?

    Hade inga särskilda symtom när jag testade mer än lätt molvärk som inför mens, ev lite högre puls och metallsmak i munnen.

    Ska göra UL om två veckor för att se om jag väntar två igen. 

  • MG98


    BF 3/1-24 

    inga barn sedan tidigare 

    Ej planerat! 


    Älskar min sambo! Jag längtar mer efter barn än vad jag trodde för några dagar sedan? plussade i söndags (23/4), cykeldag 26! Jag har egentligen en cykel på 29-31 dagar men tror jag har ganska tidig ÄL, kanske redan runt cykeldag 10-12. Digitalt test sa 2-3v i tisdags (25/4). 


    Vet inte vad jag ska göra. Första taken var abort men snabbt kom tanken ?varför inte??. Diskuterar med Sambon men det är svårt, han känner sig inte redo men säger samtidigt att det bör hända någon gång mellan nu och 5 år framåt. Vi fyller båda 25 år i år. 


    Så mycket känslor! Vill bara vara glad men känns så ovist när den övertygande känslan inte finns hos båda direkt (än I alla fall). 


    Är det vanligt att det inte känns perfekt direkt? 


    Tanken att behålla gör mig glad, varm och förväntansfull! Abort gör mig bara ledsen även om jag håller med sambon om att det passar bättre om några år med allt annat som pågår i livet just nu. 


    Jag skulle kunna tänka mig fortsätta och låte ödet bestämma, är det rätt så är det. Om missfall är jag inte inställd på att försöka igen även om vi inte ens försökte denna gången. 

  • sommar2020regn
    MG98 skrev 2023-04-28 11:34:11 följande:
    BF 3/1-24 

    inga barn sedan tidigare 

    Ej planerat! 


    Älskar min sambo! Jag längtar mer efter barn än vad jag trodde för några dagar sedan? plussade i söndags (23/4), cykeldag 26! Jag har egentligen en cykel på 29-31 dagar men tror jag har ganska tidig ÄL, kanske redan runt cykeldag 10-12. Digitalt test sa 2-3v i tisdags (25/4). 


    Vet inte vad jag ska göra. Första taken var abort men snabbt kom tanken ?varför inte??. Diskuterar med Sambon men det är svårt, han känner sig inte redo men säger samtidigt att det bör hända någon gång mellan nu och 5 år framåt. Vi fyller båda 25 år i år. 


    Så mycket känslor! Vill bara vara glad men känns så ovist när den övertygande känslan inte finns hos båda direkt (än I alla fall). 


    Är det vanligt att det inte känns perfekt direkt? 


    Tanken att behålla gör mig glad, varm och förväntansfull! Abort gör mig bara ledsen även om jag håller med sambon om att det passar bättre om några år med allt annat som pågår i livet just nu. 


    Jag skulle kunna tänka mig fortsätta och låte ödet bestämma, är det rätt så är det. Om missfall är jag inte inställd på att försöka igen även om vi inte ens försökte denna gången. 


    Okej nu kommer ett öppet svar här. Jag gjorde en abort, med en efterlängtad graviditet i oktober. För att jag fick panik baserat på att jag var osäker på om det blev för tätt med våra tvillingar, och upplevde inte att mannen var superglad. Jag har mått SKIT sedan dess, otroligt dåligt, och ångrat mig som en galning. Om ni har det bra så kom ihåg - det är 9 mån tills bebis förhoppningsvis kommer och det kommer bli bra, jag tror verkligen det. Man inser inte hur tufft en abort är för en kvinna förrän man varit med om det <3 
  • MG98
    sommar2020regn skrev 2023-04-28 12:51:07 följande:
    Okej nu kommer ett öppet svar här. Jag gjorde en abort, med en efterlängtad graviditet i oktober. För att jag fick panik baserat på att jag var osäker på om det blev för tätt med våra tvillingar, och upplevde inte att mannen var superglad. Jag har mått SKIT sedan dess, otroligt dåligt, och ångrat mig som en galning. Om ni har det bra så kom ihåg - det är 9 mån tills bebis förhoppningsvis kommer och det kommer bli bra, jag tror verkligen det. Man inser inte hur tufft en abort är för en kvinna förrän man varit med om det <3 

    Tack det är precis så jag är inställd på att det kommer känns och vara tiden efter aborten i så fall? troligen kanske ändå värre än man förväntar sig! 


    Så tänker jag med, även om detta händer just nu är det ändå långt kvar och mycket kan hända på vägen. 

    Hoppas bara vi kommer överens tillsammans och att båda kommer se fram emot detta! 

  • AloeVvera

    Hej, har inte hunnit köpa test än men jag skulle bli väldigt förvånad om jag inte var gravid. 
    Är på cykeldag 33, har fått stora, ömma bröst som pirrar till då och då, det var första symptomet på min förra graviditet också. Och illamåendet kom nu ikväll. 

    Är 26 år och har en dotter på 19 månader, vi slutade skydda oss för kanske två månader sedan, men trodde verkligen inte det skulle ta sig så fort. Tyst


    Går allt vägen så borde jag ha BF 4/1, ska köpa test imorgon Tungan ute

  • sommar2020regn
    AloeVvera skrev 2023-04-30 20:10:38 följande:

    Hej, har inte hunnit köpa test än men jag skulle bli väldigt förvånad om jag inte var gravid. 
    Är på cykeldag 33, har fått stora, ömma bröst som pirrar till då och då, det var första symptomet på min förra graviditet också. Och illamåendet kom nu ikväll. 

    Är 26 år och har en dotter på 19 månader, vi slutade skydda oss för kanske två månader sedan, men trodde verkligen inte det skulle ta sig så fort. Tyst


    Går allt vägen så borde jag ha BF 4/1, ska köpa test imorgon Tungan ute


    Å vad spännande! Håll oss uppdaterade 
  • Mollis2023

    Gravid med en sladdis, bf 8 januari om allt går som det ska. Galet illamående, har inte varit med om det vid tidigare graviditeter.

  • Bakpotatis

    Jag plussade idag! Supertidigt fortfarande, ÄL+10, så håller tummarna att det håller sig kvar. Bf 14 jan och andra barnet :) 

    Började känna symtom på ÄL+3 vilket inte borde gå och har varit illamående sen dess. Mådde toppen med mitt första barn, ska bli intressant att se hur det går den här gången...

Svar på tråden BF januari 2024