• Anonym (Charlie)

    gravid trots utebliven mens?

    Hej, jag har inte haft mens på ca 4år (sedan jag slutade med P-piller) och undrade om det ändå är möjligt att bli gravid? 
    Jag har alltid haft oregelbunden mens och som försvunnit i perioder, strax efter jag slutade med P-piller blev jag väldigt sjuk i ett år och efter det kom mensen ändå inte tillbaka. Detta har inte stört mig speciellt mycket så jag inte direkt längtat efter mensen utan mest tänkt att det är skönt att slippa. 

    Den senaste veckan har jag haft extremt ömma bröstvårtor, både förstoppning/diarre, mycket mer känslomässig än jag är normalt, lätt illamående till och från, trött och allmänt lågt mående.

    I natt så fick jag en jätte knepig blödning från ingenstans, klumpar och sedan väldigt vattning blödning. Jag hade en smärta som jag aldrig brukade ha när jag väl hade mens, helt annanstans och en annan typ av smärta. 
    Idag på morgonen har jag haft väldigt kraftiga blödningar och extremt ont. 

    Min fråga är om det är möjligt att jag blivit gravid och fått missfall? Jag vet med mig att min mamma haft oregelbunden och utebliven mens genom hela livet och ändå lyckats få tre barn men också haft missfall. Vi har inte så bra kontakt så detta är inget jag kan fråga henne om.
    Skulle det kunna varit att jag haft mens men att det varit så pass lite och mörkt att jag inte ens märkt det under den senaste tiden? Jag har haft oskyddat sex, varav en gång var för cirka 5 veckor sedan. 


    Hur hade ni gått vidare med detta? 
Svar på tråden gravid trots utebliven mens?