• cupcakemom

    Tips kattnät för balkong.

    Ska flytta till lägenhet och ska kolla om katten trivs som innekatt. Trivs han inte får han omplaceras men vi vill prova i alla fall. Finns balkong men den behöver då nätas in. 

    Har ni nåt bra tips.. Helst genomskinligt  så att vi andra också kan njuta av balkongen.

  • Svar på tråden Tips kattnät för balkong.
  • Anonym (Kattkatt)

    Kolla i gruppen ?Kattsäkrade balkonger och uteplatser? om du har facebook. Där finns grymt mycket bra tips på hur balkongen blir både kattsäker och faktiskt även snyggt innätad. 


    Ett tips är att se upp med mjuka nät, det nämns i gruppen att olyckor med tragisk utgång inträffat då katter fastnat i såna. Personligen är jag ett stort fan av reglar och 19x19 mm putsnät. Det blir snyggt, väldigt stabilt och mycket säkert. Det stör faktiskt inte nämnvärt heller, och som en bonus kan man låta sommarblommorna klättra på egen hand i nätet.

  • Anonym (Li)

    Vi använde hönsnät. Tro det eller ej men man tänker inte mycket på det när det är uppe.

    Sedan såklart ha uppsikt över katterna när de är på balkongen oavsett nät. De kan klättra och fastna.

  • cupcakemom
    Anonym (Kattkatt) skrev 2023-04-05 18:24:18 följande:

    Kolla i gruppen ?Kattsäkrade balkonger och uteplatser? om du har facebook. Där finns grymt mycket bra tips på hur balkongen blir både kattsäker och faktiskt även snyggt innätad. 


    Ett tips är att se upp med mjuka nät, det nämns i gruppen att olyckor med tragisk utgång inträffat då katter fastnat i såna. Personligen är jag ett stort fan av reglar och 19x19 mm putsnät. Det blir snyggt, väldigt stabilt och mycket säkert. Det stör faktiskt inte nämnvärt heller, och som en bonus kan man låta sommarblommorna klättra på egen hand i nätet.


    Åh tack ska kolla där. Nej mjukt nät kan jag tänka mig blir farligt. Ska kolla på putsnät 
  • cupcakemom
    Anonym (Li) skrev 2023-04-05 18:43:39 följande:

    Vi använde hönsnät. Tro det eller ej men man tänker inte mycket på det när det är uppe.

    Sedan såklart ha uppsikt över katterna när de är på balkongen oavsett nät. De kan klättra och fastna.


    Ja givetvis får han bara vara där när man har koll. Dom är ju så nyfikna dom små liven 
Svar på tråden Tips kattnät för balkong.