• decemberapril

    Rosenrot gav mig ägglossning och mens samtidigt??

    Hej!
    För några veckor sedan valde jag att testa rosenrot då det funkade bra (tror jag, gravid blev jag iallafall haha) vid första barnet. Men nu då, samtidigt som jag fick positivt utslag på ÄL test (digitala) så började jag också blöda. Jag har aldrig haft mellanblödningar förut, men tänkte att det säkert var det. Blödningen höll i sig drygt en vecka och var inte riktigt lika riklig som en mens men definitivt mer än bara lite spottings. MEN jag har inte fått min riktiga mens än..och den borde kommit vid det här laget. Negativt graviditetstest värt att nämna.  Så nu fattar jag ingenting. Var den mens jag fick och inte mellanblödning? Men då hade jag ju mens samtidigt som ägglossningen? Jag har sabbat hela min cykel nu? Jag som annars kan ställa klockan efter min cykel är nu helt lost och vet varken när nästa ÄL eller mens är. Vad tror ni det är som har hänt??

  • Svar på tråden Rosenrot gav mig ägglossning och mens samtidigt??
  • Anonym (40+)

    Jag fick typ mens när jag skulle ha äl en gång för länge sen. Hade fått glad gubbe också om jag inte minns fel. Vajsing med cykeln helt enkelt. Jag tror inte du kan  räkna med att detta var en egentlig ägglossning. I mitt fall berodde det på åldern- helt enkelt förklimakteriet. Men även för yngre kan cyklerna ibland balla ur. Det brukar då gå tillbaks till de vanliga cyklerna igen.

  • Anonym (LH)

    Det är inte helt ovanligt att få en LH-topp innan mens, utan att ha ÄL eller vara gravid. Så antingen är det inte ÄL eller så är det inte mens, för så fort går det inte 🙃

  • decemberapril

    Jag fick potitivt på Äl test exakt samma dag som jag brukar få, dag 13. Så det borde ju varit en riktig Äl då kanske, men inte riktig mens. Konstigt bara att riktiga mensen inte kommit ännu Tyst

  • Anonym (LH)
    decemberapril skrev 2023-03-27 11:17:52 följande:

    Jag fick potitivt på Äl test exakt samma dag som jag brukar få, dag 13. Så det borde ju varit en riktig Äl då kanske, men inte riktig mens. Konstigt bara att riktiga mensen inte kommit ännu  // Tyst


    Ett positivt ÄL-test betyder ju dock inte att du faktiskt ägglossar, så om mensen inte har kommit och graviditetstesten visar negativt hade du nog tyvärr inte ÄL. 
  • Anonym (LH)
    decemberapril skrev 2023-03-27 11:17:52 följande:

    Jag fick potitivt på Äl test exakt samma dag som jag brukar få, dag 13. Så det borde ju varit en riktig Äl då kanske, men inte riktig mens. Konstigt bara att riktiga mensen inte kommit ännu  // Tyst


    Ett positivt ÄL-test betyder ju dock inte att du faktiskt ägglossar, så om mensen inte har kommit och graviditetstesten visar negativt hade du nog tyvärr inte ÄL. 
  • decemberapril

    Kanske inte! Men vad kan blödningen ha varit då? Den jäkla rosenroten har verkligen vänt allt upp och ner. Min cykel har alltid varit jätteregelbunden. Jaja jag får avvakta och se när en mens dyker upp.

  • Anonym (Why)

    Rosenrot boostar ju östrogen, så har du inte lågt östrogen så förstör du din cykel ja. Varför tog du Rosenrot? Kollade fu upp det innan?

Svar på tråden Rosenrot gav mig ägglossning och mens samtidigt??