• gelehallonet

    Kvinnlig personal på herrarnas omklädningsrum

    Hej 

    Skriver om en händelse som ägde rum nyligen när jag jobbade på ett gym i stockholm. främst var det i repan jag stod och servade gymmets kunder. jag väljer att inte nämna gymkedjans namn men de flesta är likadana som 24/7, nordic wellness och Sats. det ingick också i jobbet att städa och tvätta och ibland gå in i omklädningsrummen för att samla ihop tvätt och fräsha till. det finns städpersonal men de kommer inte föränn gymmet stängt och det var viktigt att det alltid såg tip top ut under tiden gymmet var öppet och folk kom dit. 

    vid ett av mina jobbpass tidigt på morgonen klockan 8 var jag den första på plats och gymmet hade redan ett par stycken kunder. jag såg i arbetsloggen att jag skulle gå in på herrarnas och hämta tvätt och städa det som var nödvändigt. det här var inget ovanligt. och på dörren till herrarnas står det tydligt "det kan förekomma kvinnlig personal inne på herrarnas" så att alla var välinformerade från början.

    Inga konstigheter tänkte jag då, och gick med städvagnen mot herrarnas om än något motvilligt. en del tjejer i personalen älskade den uppgiften. men för mig var det helt klart ett tvång. 

    det första jag gör är att ropa "kvinnlig personal inne på herrarnas!" för att få klartecken att allt var lugnt. när ingen svarade antog jag att det var fritt fram och gick in. jag började som vanligt torka lite med vettex vid handfaten och spraya speglarna så det blev fräscht. pltsligt hör jag att en av duscharna går igång. det var inte ovanligt att de gjorde det ibland av sig själva med rörelsesensorer. men jag ville försäkra mig om att ingen var där inne. när jag går mot dusharna, som det inte finns en dörr till utan man ser rakt in. då får jag se nåt som gör mig fascinerad och obekväm samtidigt en naken kille står och duschar vänd med ryggen mot mig. han är vältränad och har muskulösa ben och rumpa och rygg. han står och löddrar håret med schampo med benen isär och mellan dem en pung följt av en snopp som hänger längs låren. 

    Vid det här laget är det bara pinsamt. jag måste därifrån känner jag. jag är en ung tjej, blondin och inte nån supermodell precis, men rätt smal och med former. verkligen helt fel på alla sätt att befinna sig på herrarnas. 


    jag skyndar och packar ihop sakerna och ställer mig utanför igen, lyssnar på steg efter att mannen gått in i omklädnindsrummet bland skåpen igen och ropar "kvinnlig personal på herrarnas" igen. och hör att han svarar jakande att det är OK. 

    jag går in en andra gång då och när jag passerat ett par skåp så ser jag honom igen fortfarande naken. jag låtsas inte om det utan fortsätter med det jag gjorde innan. jag står på knä vid ett av skåpen och svabbar med en trasa och ser i spegeln att han sitter ner i en fåtölj naken utan att skyla sig. nu börjar det bli lite förnedrande. han verkar ju njuta av det här. han går iväg en stund. sen hör jag att han ropar efter mig "hallå". då står han på vågen fortfarande naken. "den här funkar inte, det är nåt fel. kan du fixa den?" jag borde ha sagt att jag inte har tid men jag går fram till vågen och frågar vad som är fel, med blicken i marken för att se så lite av honom som det går. "ja det är nåt fel på vågen jag tror inte den är nollställd." - "stig ner från vågen så får jag titta" säger jag. och han kliver ner. men han står kvar bakom den med snoppen i vädret och i höjd med mina händer när jag knappar på vågens instrumentpanel. som tjej märker man när någon tittar på en från topp till tå, och det är en sån stund. Det är en sån typ av otäck kille med bekäftelsebehov, som vill att jag ska titta på honom och bli kåt och säkert suga av honom i sina vildaste fantasier när ingen annan är på herrarnas än vi två. som en dålig porrfilm

    det känns verkligen som ett övergrepp nu och bränner till i mig av ilska och obehag. jag säger lite bryskt till honom att ställa sig på behörigt avstånd om jag ska kunna jobba. han verkar fatta vinken och backar, fortfarande utan att skyla sig med handduk.


    efter det plockar jag tvätten och lämnar rummet. får kväljningar på vägen till tvätten och känner att det var tur att han inte försökte sig på något där inne eller fick stånd. också hemskt att det ska behöva vara så. när man jobbar där, och framförallt som tjej har vi fått höra att vi ska le mot alla kunder, vara glada och serviceminded. men det här var för mycket. så jag sa upp mig från gymmet och började på lager istället. även om det är en grabbigare kultur så känner jag mig mer bekväm där


    det här har säkert hänt flera unga tjejer där ute, varesig det är sexuella trakaserier eller att befinna sig i situationer man inte vill vara i. vad säger ni?

  • Svar på tråden Kvinnlig personal på herrarnas omklädningsrum
  • Tecum

    Berättade du för arbetsgivaren? Går det inte att be att få slippa just den uppgiften och låta en äldre kvinna ta det?

    Gym drar till sig narcissister och som du säger har säkert flera blivit utsatta. Får ni inga strategier att hantera sådant?

  • gelehallonet
    callmepreggoornot skrev 2023-03-06 18:03:54 följande:

    Oj vilka märklig detaljer, bara första duschscenen alone. Ditt eget utseende. Nja.


    hurdå mena du? inte trovärdigt?
  • gelehallonet
    Tecum skrev 2023-03-06 17:51:15 följande:

    Berättade du för arbetsgivaren? Går det inte att be att få slippa just den uppgiften och låta en äldre kvinna ta det?

    Gym drar till sig narcissister och som du säger har säkert flera blivit utsatta. Får ni inga strategier att hantera sådant?


    jomen de var mest sura och sa att man får göra det som måste göras utan att klaga ibland. riktigt dåligt
Svar på tråden Kvinnlig personal på herrarnas omklädningsrum