• Jordgubbsanna

    Gravid 5 veckor efter X?

    Hej! Jag opererades för ett X för 5 veckor sedan, vänster äggledare togs bort. Var i V.7 (6+2) då. Blödde i ca 1.5 vecka efteråt. När jag kände mig återhämtad fysiskt och psykiskt så hade jag och min partner oskyddat sex i "stundens hetta", kom på efteråt att det vore ju bra med en mens emellan, innan vi kör oskyddat. 

    Nu har det gått lite mer än 2 veckor sedan de oskyddade samlaget. I måndags fick jag hem tester för framtida bebisverkstad, och tog ett bara för att, vilket då var helt blankt vad jag tyckte.
    På torsdag kväll, så får jag en känsla i kroppen att jag känner mig gravid. Tar ett test som då är super svagt, går inte få med på bild. Tog nytt test fredag morgon, vilket också var väldigt svagt och råkade kolla på det även 10 min efter tiden, då var det mycket starkare. Tog ännu ett nytt test lördag morgon (igår) morgon och då kommer ett streck som syns, svagt men går bra att få bild på inom testtiden. Idag köpte jag digitalt test som visar "gravid, 2-3) 

    Är väldigt osäker på om jag är gravid på nytt eller om det faktiskt kan vara hormoner kvar sen mitt X? Vad tror ni? Ska ringa bm imorgon för rådgivning. 

Svar på tråden Gravid 5 veckor efter X?