• Ellie21

    Inositol och gravid.

    Hej! Är väldigt tidigt gravid (plussade idag).
    Har ätit inistiol (donaferty) och tack vare det fått ägglossning och plussat.
    Nu undrar jag om jag ska fortsätta äta det under graviditeten? Har läst någonstans att det kunde öka risken för missfall när man slutar tidigt i en graviditet så är orolig att det skulle leda till det. Men även orolig att det skulle vara skadligt att fortsätta 🙈😭
  • Svar på tråden Inositol och gravid.
  • Ellifant

    grattis!

    Jag har tagit ren mys-inositol och då slutat vid ägglossnig. Men läste på om  donaferty på gravidkillen.se och där står att man får ta de under graviditeten. Men kånns ju lite meningslöst nu när du är gravid. så jag hade kollat med bm om du kan sluta direkt eller måste trappa ner. 


     
  • Jag är bara jag
    Ellifant skrev 2023-02-12 20:24:38 följande:
    grattis!

    Jag har tagit ren mys-inositol och då slutat vid ägglossnig. Men läste på om  donaferty på gravidkillen.se och där står att man får ta de under graviditeten. Men kånns ju lite meningslöst nu när du är gravid. så jag hade kollat med bm om du kan sluta direkt eller måste trappa ner. 
     
    Inte barnmorska utan en läkare. En barnmorska ska aldrig fatta beslut om mediciner.
  • Anonym (M)
    Jag är bara jag skrev 2023-02-12 21:16:44 följande:
    Inte barnmorska utan en läkare. En barnmorska ska aldrig fatta beslut om mediciner.
    Fast detta är inte en medicin utan ett kosttillskott.
  • Ellie21
    Jag är bara jag skrev 2023-02-12 21:16:44 följande:
    Inte barnmorska utan en läkare. En barnmorska ska aldrig fatta beslut om mediciner.
    Blev bestämt att jag ska trappa ner nu en vecka med hälften och sedan sluta 😊
Svar på tråden Inositol och gravid.