• tjejen87

    Skjuta upp mens för att få senare ägglossning! Hjälp!

    Jag behöver era hjälp!💖
    Det är såhär, att jag ska försöka skjuta på min mens för att få min ägglossning på ett annat datum än vanligtvis, för att på så sätt försöka få till en graviditet. Som de är nu så får vi inte till det för att partnern är inte hemma under ägglossning varje månad. Så har fått primolut-nor utskrivet för att kunna skjuta på mensen & därmed få senare ägglossning. Men jag vet inte hur jag ska räkna 😅


    Denna veckan har jag börjat få de här ägglossningssekretet på onsdag, alltså nu den 4e Januari, brukar ha de runt 4-5 dagar & som jag räknat rätt så ska ägglossnognen inträffa lördag eller söndag denna vecka? Två veckor innan mens?
    Eller hur ska jag tänka? För de är väl så att ägglossningen är under de dagarna som man har fertilt sekret? & då är tanken att ha sex under dessa dagar. Men istället för att ägglossning kommer helgen 3 februari så vill jag att de ska starta helgen efter, alltså att de fertila sekretet börjar runt fredag 10 februari & en vecka ca framåt.
    Hur ska jag räkna på detta & hur många dagar ska man skjuta upp mensen för att få till de här? Mensen ska komma lördag/söndag 21 eller 22 januari ungefär. Jag brukar ha en cykel på 28 dagar ungefär.
    Någon som är bra på siffror & vill försöka hjälpa mig att få till det??? 😂

  • Svar på tråden Skjuta upp mens för att få senare ägglossning! Hjälp!
  • tjejen87

    Tack för svar 🙂
    Nej jag förstår att jag inte kan skjuta upp min ägglossning som jag har nu, menade att jag skjuter upp mensen som ska komma om två veckor, & då kommer ju också ägglossningen senare nästa cykel. Men frågan är hur länge jag ska skjuta upp mensen, i hur många dagar, för att få ägglossningen sen på rätt datum? 😅

  • Jag är bara jag
    tjejen87 skrev 2023-01-06 16:31:51 följande:
    Oj! De har jag helt missat att man inte får bli gravid om man tar primplut. Är det farligt? 
    Ja, jag fick verkligen intyga att det inte fanns minsta lilla chans för graviditet när jag bad om dom. Jag ville skjuta på mensen pga en resa. Minns inte hur många piller jag tog, men ett antal dagar och mensen kom väl en vecka senare än vanligt tror jag.
    Om du inte fått tydliga instruktioner om hur du ska ta pillren får du ringa och fråga.
Svar på tråden Skjuta upp mens för att få senare ägglossning! Hjälp!