• Annaïck

    Struntar i barnbarnen

    Hej 

    Min pappa och hans fru skickade inget, inte ens ett julkort till mina barn i år (vi bor utomlands). Jag fick ett "God Jul" på WhatsApp men inget om att krama barnen osv. Vi har inte den bästa relationen men det är första gången de totalt skiter i våra barn. Vet inte hur jag ska reagera. Jag känner mig så jäkla besviken men vill inte dra igång ett bråk. Jag kan som förälder inte fatta hur man kan göra så. Vad tycker ni? Hur skulle ni tänka?

  • Svar på tråden Struntar i barnbarnen
  • AnnaSthlm

    Det är ju inte barnbarnen som lider av detta utan du, av insikten att din far gör val mot dig som sårar dig. 
    Har han betett sig likadant under din barndom medan du hoppats på att han ändrar sig? 
    Det är ju barnet i dig som har alla dessa känslor. Fick du inte ha dem som barn för att det var för smärtsamt att inse att han valt bort dig? 

  • Dexter dot com
    Annaïck skrev 2022-12-28 23:22:52 följande:
    Struntar i barnbarnen

    Hej 

    Min pappa och hans fru skickade inget, inte ens ett julkort till mina barn i år (vi bor utomlands). Jag fick ett "God Jul" på WhatsApp men inget om att krama barnen osv. Vi har inte den bästa relationen men det är första gången de totalt skiter i våra barn. Vet inte hur jag ska reagera. Jag känner mig så jäkla besviken men vill inte dra igång ett bråk. Jag kan som förälder inte fatta hur man kan göra så. Vad tycker ni? Hur skulle ni tänka?


    Er relation är inte bra men hur är relationen mellan barnbarnen och din pappa? Ringer dom din pappa, skickar julklappar och håller kontakt?
  • Dexter dot com
    Annaïck skrev 2022-12-29 08:56:54 följande:

    Du lägger alltså ansvaret på mina barn? Som inte har råd att köpa presenter ? Ok


    En relation handlar ju om att ge och ta och visar dina barn inget intresse kan ju det vara förklaringen.
  • Mortiscia80

    Du överreagerar. God jul innefattar hela familjen. Sedan verkar de ju inte särskilt intresserade av att ha kontakt med er så det får man tyvärr acceptera. Jag skulle aldrig sätta igång ett bråk kring det här utan bara ta relationen som den är.

  • Core

    Om du bor utomlands kanske det inte finns någon vidare anknytning till dina barn?

    Då är det mänskligt att relationen mattas av mer och mer, om de inte känner ungarna de ska hälsa till. Nu vet jag inte om det är så, utan bara en sak att ha i beaktande. I det fallet hade inte heller jag spelat mysmorfar eller vad det nu än kan vara, finns där ingen relation så finns det ju inte.

    Sånt ska komma spontant av kärleken eller den starka relationen man har, inte för att man måste

Svar på tråden Struntar i barnbarnen