• ryamatta

    Långsamma hjärtljud VUL 6+0

    Var på VUL i 6+0 (stensäker på datum pga ägglossningstest), men man såg foster stort som 5+5 och hjärta som slog svagt/långsamt enligt doktorn. Borde det inte slå tydligt i 6+0? Doktorn var negativ, tror kan vara sjuklig graviditet pga både för litet foster för tiden och svaga hjärtslag.
    Någon som varit med om liknande? Särskilt för svaga hjärtslag.
    Vad hände?

  • Svar på tråden Långsamma hjärtljud VUL 6+0
  • Gasellen87

    Jag trodde jag va i v 6+5 när jag kom in på vul en gång efter en blödning. Läkaren hittade inget foster och inga hjärtslag. Där fanns hinnesäck och gulesäck ?bara? Som mätte 5+6. Fick tid två lååånga veckor senare för att se hur det utvecklar sig. Då fanns ett foster med hjärtslag, han fyller 3 år i februari. När jag var på vul i min senaste graviditet så trodde jag att jag var i v. 7+0 men fostret med hjärtslag mätte 6+3. Frågade då om det men läkaren sa att det kan va så i början för fostret är litet, svårt att mäta helt rätt och att man inte vet exakt när man hade äl oavsett äl-test eller ej. Hon sa även att det inte var någon fara om det diffade då det ansågs inom marginalen. Allt gick bra, hon är 8 månader. 

    Att hjärtljuden är långsamma vet jag inte något om för det har aldrig vart någon som sagt något utan de Har bara sagt att hjärtat slår. 

Svar på tråden Långsamma hjärtljud VUL 6+0