• Selös

    Babyscreen

    Någon som gjort NIPT hos babyscreen? Hur många dagar fick ni vänta på ert svar?

  • Svar på tråden Babyscreen
  • Oooä

    hej, detta är ju längesedan nu men nyfiken på hur lång tid det tog för dig?
    tog provet i fredags och de sa att det tar tio dagar och man nästan alltid får svar på en fredag eller lördag. För min del blir det ju 7-8 dagar fre-lö efter, annars 14-15 om det blir helgen efter.
    någon som fått vänta mer än 10 dagar på niptsvar från babyscreen?

  • Vicki89
    Oooä skrev 2023-08-21 14:35:48 följande:

    hej, detta är ju längesedan nu men nyfiken på hur lång tid det tog för dig?
    tog provet i fredags och de sa att det tar tio dagar och man nästan alltid får svar på en fredag eller lördag. För min del blir det ju 7-8 dagar fre-lö efter, annars 14-15 om det blir helgen efter.
    någon som fått vänta mer än 10 dagar på niptsvar från babyscreen?


    Hej! Minns du hur lång tid det tog för dig? Jag väntar själv på svar nu? 
  • Vicki89
    Pennivf skrev 2023-11-01 18:43:46 följande:

    Väntar också på svar. Hur har det gått för er?? vilken veckodag och tidpunkt fick ni svar?


    Jag tog provet på onsdagen och fick svar torsdagen veckan därpå vid 18-tiden på kvällen. Dock hamnade mailet i skräpposten, så glöm inte att titta där!

    Allt såg bra ut och vi fick veta att vi väntar en flicka efter två pojkar, vilket blev en stor överraskning!
  • Pennivf

    Gjorde testet en tisdag och fick svar torsdag kväll (19) veckan efter. 


    låg risk och en lite flicka 🤗

  • Anonym (Väntar själv på svar)

    Hej

    När jag gjorde mitt prov (detta var i Gbg.) sa personalen att det kan ta upp till 10 dagar att få svar. Hon berättade också att provsvaret kommer på torsdagar eller fredagar och då på eftermiddagen/kvällen. Det var skönt att veta, då slipper jag gå spänd och vänta de andra dagarna.

  • Anonym (Väntar själv på svar)

    Lämnade prov sent torsdag em och fick svar sju dagar senare, torsdagen därpå. Sent på natten vid midnatt mot fredagen. Så det stämde att provsvaret kom på torsdagen eller fredagen.

    Tydligt svar om låg risk för trisomierna samt en qr-kod som man kan scanna för att se provsvaret om kön.

  • Grumsan

    Hej!

    Hur ser ett provsvar från babyscreen ut? Lite nyfiken. Ni får såklart gärna sudda ut era personuppgifter 🤗

  • Anonym (Ivrig)

    Hej!

    Tog NIPT test hos Babyscreen förra torsdagen 29/2 på morgonen och fick då information att det brukar ta max 10 dagar, men fick inget svar denna helgen.

    Är det någon som fått svar andra dagar än tors/fred? På pappret jag fick hem stod att svar oftast kommer via mail fred/lörd. 

  • Flowerpower33
    Anonym (Anonym (n)) skrev 2024-04-22 13:43:04 följande:

    Hej! När fick ni svar?


    tog mitt skärtorsdagen, fick svar fredag veckan efter. 8 dagar totalt 😊
  • Anonym (Anonym (n))

    Åh okej. kom det på kvällen? jag gjorde mitt den 14/4 men har inte fått svar än

Svar på tråden Babyscreen