• Tuttan80

    Va kan detta vara

    Hej 
    Har en kille på 5år som har som en missbildning i bröst benet. Det är som en krona typ o samtidigt som en liten topp. Han har inte ont el så.. 
    någon vars barn har det? 

  • Svar på tråden Va kan detta vara
  • Alessia

    Ta genast barnet till läkare och få utrett vad det är.  Det kan vara ngt helt oskyldigt, men bäst att få veta vad.

  • Anonym (Stina)

    Har det uppstått nyligen? Eller har han alltid haft det? I vilket fall måste du ju fråga läkare - det kan vara precis vad som helst och i värsta fall något allvarligt. 

  • Tuttan80

    Han har haft de sen han föddes (tror ja) iaf sen han va riktigt liten. Vet att ja frågade BVC m dom tog inte så allvarligt på det. Borde kanske kollas igen 

  • Anonym (Förmodligen processus xiphoideus)

    Om det är hårt är det nog benet i bröstkorgen som heter proccessus xiphoideus som syns på honom. På vissa människor syns det. Jag kan se det på min son när han är mager. Är du orolig ska du givetvis kolla upp det men troligen är det inget farligt.

  • Tuttan80
    Anonym (Förmodligen processus xiphoideus) skrev 2022-09-05 19:06:02 följande:

    Om det är hårt är det nog benet i bröstkorgen som heter proccessus xiphoideus som syns på honom. På vissa människor syns det. Jag kan se det på min son när han är mager. Är du orolig ska du givetvis kolla upp det men troligen är det inget farligt.


    Ja precis det är hårt typ benet, min kille e oxå väldigt smal. 
    det är nog därför ja inte tänkt på de hela tiden för han va en liten tjockis som liten o då är de inte så markant 

Svar på tråden Va kan detta vara