• CutePuppy

    "Intelligenta experter" som vet allt utan att behöva förklara sig!

    Jag har stått på väldigt många EXPERTER här som verkar veta allting, genom att bara säga det rakt ut.

    Det är en sån hög nivå på deras expertis att de inte ens behöver argumentera för vad du basunerar ut.

    Det säger något, ifrågasätter man så beter de sig som om man är otrevlig(!?) då man endast ber om en förkaring för deras uttalande som givetvis saknade logiska argument för vad de vill säga från början, vilket i sig är ett misstag.

    Vad är det som gör att så många personer beter sig som de är av en högre intelligens medans de blir arga när någon ber dem bevisa det, eller iaf förklara vad de påstår sig veta, när det endast låter som något de svamlade fram spontant utan minsta logik bakomliggandes?

  • Svar på tråden "Intelligenta experter" som vet allt utan att behöva förklara sig!
  • gemig
    CutePuppy skrev 2022-08-07 07:48:11 följande:
    "Intelligenta experter" som vet allt utan att behöva förklara sig!

    Jag har stått på väldigt många EXPERTER här som verkar veta allting, genom att bara säga det rakt ut.

    Det är en sån hög nivå på deras expertis att de inte ens behöver argumentera för vad du basunerar ut.

    Det säger något, ifrågasätter man så beter de sig som om man är otrevlig(!?) då man endast ber om en förkaring för deras uttalande som givetvis saknade logiska argument för vad de vill säga från början, vilket i sig är ett misstag.

    Vad är det som gör att så många personer beter sig som de är av en högre intelligens medans de blir arga när någon ber dem bevisa det, eller iaf förklara vad de påstår sig veta, när det endast låter som något de svamlade fram spontant utan minsta logik bakomliggandes?


    Att de har spenderat tio till tjugo år på o lära sig någonting. Och dom har tid o lägga tio till tjugo år till på att förklara det för dig. 
  • CutePuppy
    gemig skrev 2022-08-07 20:17:59 följande:
    Att de har spenderat tio till tjugo år på o lära sig någonting. Och dom har tid o lägga tio till tjugo år till på att förklara det för dig. 
    Aha, du skrev just något som om du har rätt fast du hade ingen poäng och du bara svamlar?
    Då ska vi se, vad är det du påstår att de lärt mig och varför förolämpar du mig grundat på ett scenario som du hittade på i ditt huvud?

    Du är ju jättepinsam när du gör exakt det jag klagade på i tråden?
    Förstår du detta och ville bara spela dum eller var detta ett seriöst svar?
    vad talar du om 20 år hit och dit?
    Talar du om ålder är nog min biologiska ålder yngre än din så snälla..
    sluta göra bort dig.

    Du skrev endast svammel.. en störig mening.. antar du tog åt dig av min tråd för du är just en sån person som basunerar ut galenskap utan att tänka.
  • gemig

    Det som är riktigt pinsamt. Är att det finns också låtsas experter.. Som tror att dom är experter inom något. Även fast dom aldrig har övat eller prövat något. O sättet dom försöker bevisa det på. Är att ställa sig riktigt nära och tro att dom kan sätta dit dem igenom att ställa en riktigt dum fråga.. 

  • gemig

    Dom verkar leva under villfarelsen att så länge man får någon att vara tyst om något.. då vinner man.. 

  • gemig

    Men jag skulle istället påstå att det är lite på gränsen, till det som andra beskriver som antisocial.. 

  • gemig

    Så jag frågar dig nu... Om det verkligen är så att jag ska behöva sitta här och förklara allt?  

  • CutePuppy
    gemig skrev 2022-08-07 21:28:28 följande:

    Det som är riktigt pinsamt. Är att det finns också låtsas experter.. Som tror att dom är experter inom något. Även fast dom aldrig har övat eller prövat något. O sättet dom försöker bevisa det på. Är att ställa sig riktigt nära och tro att dom kan sätta dit dem igenom att ställa en riktigt dum fråga.. 


    Du sa inget igen. LOL.
    Andra gången du bara hittar på saker.
    Inser du hur du framställer dig?
  • CutePuppy
    gemig skrev 2022-08-07 21:37:14 följande:

    Så jag frågar dig nu... Om det verkligen är så att jag ska behöva sitta här och förklara allt?  


    Du kan börja med att förklara varför du för just det beteendet som du såg jag klagade åp och hur dumt jag tyckte det var när du på samma gång verkar tro du gör något smart?
  • gemig
    CutePuppy skrev 2022-08-07 21:39:34 följande:
    Du kan börja med att förklara varför du för just det beteendet som du såg jag klagade åp och hur dumt jag tyckte det var när du på samma gång verkar tro du gör något smart?
    Hmm... Nä...
Svar på tråden "Intelligenta experter" som vet allt utan att behöva förklara sig!