• Daniella H

    Vilken solcellsinstallation ska jag välja? Och, med eller utan energilagring?

    Jag och min sambo har länge funderat på att installera solpaneler, men vilket solcellsföretag ska vi välja? Har kikat runt på olika lokala företag i Stockholm och Uppsala.
    Skulle vilja veta om någon här har installerat solceller med energilagring? Och vad är fördelarna med detta?
    Läser på nätet att energilagring inte är lönsamt än, någon som kan förklara för en lekman som jag? Har kikat på ett företag heter Zolklart och som installerar solceller i Stockholm, och det andra företaget som installerar solceller i Uppsala med energilagring som heter Solceller 365 Uppsala. Är det någon som känner till dessa företag?

    Är verkligen tacksam för alla svar! Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vilken solcellsinstallation ska jag välja? Och, med eller utan energilagring?
  • Mortiscia80

    Jag skulle välja utan lagring, batterierna är dyra, tar en del plats och dessutom kan man inte spara så väldigt mycket energi heller.

  • Simon Olsson
    Hej där! Jag installerade solceller med energilagring förra hösten och det har varit en riktigt positiv erfarenhet. Jag började med att jämföra olika offerter genom Energify, vilket var en smidig process. Att ha energilagring innebär att jag kan använda solenergin även när solen inte skiner, vilket maximerar användningen av den producerade energin. Även om det är en större investering i början, har det varit värt det för min del. Jag valde en lokal installatör som gjorde ett utmärkt jobb. Så, även om det finns en kostnad och några överväganden, tror jag att det kan vara en bra investering, särskilt för att öka din energioberoende. Lycka till med ditt val!
Svar på tråden Vilken solcellsinstallation ska jag välja? Och, med eller utan energilagring?