• Anonym (TS)

    Någon som varit med om en liknande abort?

    Hej,

    För 5 veckor sedan gjorde jag en medicinsk abort. Graviditetstesten man skulle göra hemma efter ett par veckor visade negativt men jag har inte slutat blöda sedan aborten. 


    Igår fick jag äntligen komma till sjukhuset och göra en undersökning, och då visade det sig ju att jag hade rester kvar.. hon kunde ta ut en stor rest som hängde från tappen, men sen hade jag lite rester kvar i livmodern. Jag fick med mig 3 cytotec som skulle sväljas oralt, de tog jag igår vid cirka 16:15.


    På kvällen igår började jag känna mig sjukt yr och skakade, var väldigt nära på att spy också. Nu i skrivande stund cirka 08:00 dagen efter så är jag fortfarande väldigt yr och känner mig svag. Antar att det kan vara tabletterna? Jag har fortfarande inte börjat blöda ut resterna, men som jag förstod det så kunde det ta 1-2 dagar.


    Jag är så himla orolig nu för komplikationer. Jag ångrar denna abort så mycket, hade jag kunnat få det ogjort hade jag gjort det tusen gånger om. Men gjort är gjort. Nu är jag bara så himla orolig att aborten ska bli mer och mer problematisk så att det påverkar min framtida fertilitet.


    Någon som har erfarenhet om något liknande?

    Mvh

  • Svar på tråden Någon som varit med om en liknande abort?
Svar på tråden Någon som varit med om en liknande abort?