• Anonym (Ledsen)

    Sambon vill ge det en sista försök... tills han fyller 40 sen kommer han totalvägra barn

    Hej! Min sambo sa precis, att han ger mig en chans till att försöka få barn, tills han fyller 40 år. (38 år nu) Då han känner sig för gammal att bli pappa snart och klarar inte av att se mig ha missfall.

    Vi hade ett utomkvedskap för två års sen där vi förlorade tvillingar och för tre veckor sedan fick jag missfall. 

    Jag går ju sönder i bitar att höra det. Han vill att jag ska respektera det och att har gått igenom missfall med sitt ex så han tror att det är inte meningen att han ska ha barn och känner sig traumatiserad. 

  • Svar på tråden Sambon vill ge det en sista försök... tills han fyller 40 sen kommer han totalvägra barn
  • Anonym (J)

    För gammal vid 38? en vän till mig blev pappa som 58 åring.

  • Anonym (K)

    Har ni svårt för att bli med barn? 
    För att få missfall och ibland flera på raken innan man får ett levande barn är inget ovanligt tyvärr. Något som många män inte är medvetna om

  • Anonym (Ovilja)

    Låter som en klen ursäkt för att han egentligen inte vill ha barn. Inte meningen- vilket trams! Massor med män blir pappor vid 40 och äldre och det går alldeles utmärkt.

  • Anotherone

    Om du vänder på det och ser det ur hans perspektiv så kan det vara väldigt sunt att sätta en gräns. För att kunna bearbeta det man är med om och det man känner och landa i att ok, nu ger vi det den här tiden. Går det inte så går det inte. För det sliter säkert på honom också att leva i detta "limbo". För egen del och att se dig gå igenom svårigheter och må dåligt. 
    Att jämföra med andra är inte hjälpsamt i det här läget. Män kan dessutom bli föräldrar längre upp i åldrarna än kvinnor.
    Har ni någon samtalskontakt? Om inte kan jag varmt rekommendera familjerådgivning. 

  • Anonym (E)

    Så synd för honom. När han fyller 40 ansöker du om spermiedonator istället.

  • Gameofthrones

    Ursäkta?
    Vad är det för gnäll om  att det är en klen ursäkt för att han är man? Hade det varit en kvinna så hade ingen mothuggit.

    Vad är du för person TS skriver sådant inlägg antar bakom ryggen på honom?

    Ärligt talat, så pratar man väl om sådant hemma sinsemellan. Men nu vet ingen vem du är. Men iallafall. Är ett så du ser honom att han håller på tills han är 40 år. Det är han sak, heller hur. Vill du inte gå på det villkoret. Gör slut då eller gör annat alternativ. Man kan inte tvinga personer och bli föräldrar, herregud? Bara för att du är kvinna och ska ha på rätt? Är det rättvist? 
    Nej då är det inte. Man är två om saken i ett förhållande.

    Jag förstår din längtan. Jag är själv en kvinna.

    Men du måste väl förstå din man? 
    Prata ordentligt kom överens på ett plan. 

  • Ocdmänniska

    Vad folk svarar konstigt. 
    Tycker det är sunt av han, förstår att det inte varit lätt för dig men det är inte varit lätt för han med.
    Som han säger själv så vill han inte se dig gå igenom fler missfall och att det är traumatiserade. Förstår hans känslor helt
    Och förstår också att han vill ha en gräns, om han inte vill vara en äldre pappa så vill han inte det helt enkelt. 

  • Friger
    Ocdmänniska skrev 2022-02-18 15:15:27 följande:

    Vad folk svarar konstigt. 
    Tycker det är sunt av han, förstår att det inte varit lätt för dig men det är inte varit lätt för han med.
    Som han säger själv så vill han inte se dig gå igenom fler missfall och att det är traumatiserade. Förstår hans känslor helt
    Och förstår också att han vill ha en gräns, om han inte vill vara en äldre pappa så vill han inte det helt enkelt. 


    Nja, är tjejen 38 så finns det ju inte så jättemycket tid kvar objektivt sett att etablera ett nytt förhållande med en ny karl. Hon litar på att han ska göra det.

    Är han frisk vid 40 så fungerar det säkert med 41 också. Det är ingen stor skillnad.
  • Mimosa86

    Hej,

    har det varit sena missfall?

    missfall är tyvärr vanligt men inte mindre ett trauma för det!

    jag tycker det är viktigt att ni får till kurratorsstöd. Prata med MVC att ni behöver stöttning. Man har rätt till samtalsstöd vid missfall. 


    ni båda upplever stor sorg, och bådas sorg måste tas på allvar. 


    han har rätt att känna att han inte vill fortsätta och du har rätt att då avgöra om du vill stanna med honom eller inte. Men med hjälp att prata ut om era rädslor så kan ni nog mötas..

Svar på tråden Sambon vill ge det en sista försök... tills han fyller 40 sen kommer han totalvägra barn