• Tomatmacka

    Lagar inte hemmafruarna middag till sina hårt arbetande män längre?

    Jag fattar att äldre generationer gör det men yngre typ 80-talister och neråt verkar ju inte göra ett piss. Era män sliter och förkortar sina liv och ni kan inte ens laga middag åt honom när han kommer hem. Skäms ni inte? Vad gör ni hemmafruar på dagarna egentligen? Ligger i soffan och/eller bjuder hem ert arbetslösa vänsterprassel?

  • Svar på tråden Lagar inte hemmafruarna middag till sina hårt arbetande män längre?
  • Anonym (freeeedag)
    Tomatmacka skrev 2021-08-06 19:51:41 följande:

    Jag fattar att äldre generationer gör det men yngre typ 80-talister och neråt verkar ju inte göra ett piss. Era män sliter och förkortar sina liv och ni kan inte ens laga middag åt honom när han kommer hem. Skäms ni inte? Vad gör ni hemmafruar på dagarna egentligen? Ligger i soffan och/eller bjuder hem ert arbetslösa vänsterprassel?


    Jaja, det är ju fredag kväll. Vi fattar att detta är en sk skojtråd. Bättre kan du la, eller? 
  • Anonym (Soligt)

    Visserligen 90-talist, och ja, jag lagar mat. Bakar. Städar. Har hand om våra fyra småbarn. Tvättar. Sköter allt vårt sociala (bokar barnvakt inför funktioner, ser till att vi har rätt klädesplagg rena och hela, ordnar eventuella presenter. Planerar och genomför våra.). Har jäkligt fullt upp faktiskt, min man med.

  • Anonym (H)
    Anonym (Soligt) skrev 2021-08-06 20:04:58 följande:

    Visserligen 90-talist, och ja, jag lagar mat. Bakar. Städar. Har hand om våra fyra småbarn. Tvättar. Sköter allt vårt sociala (bokar barnvakt inför funktioner, ser till att vi har rätt klädesplagg rena och hela, ordnar eventuella presenter. Planerar och genomför våra.). Har jäkligt fullt upp faktiskt, min man med.


    Sorgligt att du är så ung och är hemmafru. Hoppas du tänkt jobba sen och inte vara hemma i åratal 
  • Anonym (90)

    Född på sena 90-talet och det är väl självklart att jag tillagar maten för hela familjen. Inklusive gör alla andra sysslor som tillkommer när man är hemma och inte arbetar.

  • Drottningen1970
    Anonym (90) skrev 2021-08-06 20:47:01 följande:

    Född på sena 90-talet och det är väl självklart att jag tillagar maten för hela familjen. Inklusive gör alla andra sysslor som tillkommer när man är hemma och inte arbetar.


    Får du vara ledig nåt? Eller är det dygnetrunttjänst som gäller?
  • Anonym (90)
    Drottningen1970 skrev 2021-08-06 20:49:21 följande:

    Får du vara ledig nåt? Eller är det dygnetrunttjänst som gäller?


    Sysslor i hemmet tar inte hela dagen så när de är klara blir jag ju ledig.
  • Anonym (Hemmafru)

    80-talist här, en av de sista generationerna som fortfarande kunde laga mat med andra ord, men hemma hos oss är det faktiskt mannen som lagar middagarna. Och hur kan det komma sig? Jo, eftersom jag gör tamejfan nästan allt annat som har med hushållet att göra utom hans personliga tvätt.

  • Anonym (Soligt)
    Anonym (H) skrev 2021-08-06 20:35:21 följande:

    Sorgligt att du är så ung och är hemmafru. Hoppas du tänkt jobba sen och inte vara hemma i åratal 


    Jag får väl se hur jag känner, något volontärarbete blir det nog i alla fall när yngsta börjar skolan.
    Drottningen1970 skrev 2021-08-06 20:49:21 följande:

    Får du vara ledig nåt? Eller är det dygnetrunttjänst som gäller?


    Självklart får jag vara ledig.
  • moaguuun
    Anonym (90) skrev 2021-08-06 20:47:01 följande:

    Född på sena 90-talet och det är väl självklart att jag tillagar maten för hela familjen. Inklusive gör alla andra sysslor som tillkommer när man är hemma och inte arbetar.


    Alltså. Har du ens hunnit gå i skolan. Wtf
Svar på tråden Lagar inte hemmafruarna middag till sina hårt arbetande män längre?