• Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden finast namn?
  • Anonym (s)
    Anonym (J) skrev 2019-02-08 22:19:55 följande:

    fint?


    Nej
  • Kusinen

    Ja, jag tycker att det är ganska fint. Funkar bra på svenska ockaå så länge det är ok att Z uttalas som S.

  • Xenia

    Det här är inget quiz utan snarare en omröstning. Men en omröstning ska ju ha alternativ, det har inte den här.

    Helt ok namn om det är ett "etniskt namn" och nån av er har utländskt ursprung. Är ni vanliga svenssons så ser det bara sökt ut, typ "vi letade efter ett riktigt unikt namn" eller "vi gillar Shakira och gjorde en twist på hennes namn".

  • Xenia

    Det här är inget quiz utan snarare en omröstning. Men en omröstning ska ju ha alternativ, det har inte den här.

    Helt ok namn om det är ett "etniskt namn" och nån av er har utländskt ursprung. Är ni vanliga svenssons så ser det bara sökt ut, typ "vi letade efter ett riktigt unikt namn" eller "vi gillar Shakira och gjorde en twist på hennes namn".

  • Anonym (...)

    Tänkte ni uttala namnet Sakira? Låter som någon med talfel som försöker uttala Shakira..

  • kung abdullah
    Anonym (J) skrev 2019-02-08 22:19:55 följande:

    fint?


    Nej inte alls. Låter som sötningsmedel, den typen man får cancer av.
  • smulpaj01
    Anonym (...) skrev 2019-04-20 15:14:32 följande:

    Tänkte ni uttala namnet Sakira? Låter som någon med talfel som försöker uttala Shakira..


    Håller med här.

    Inte fint.
  • Anonym (Aww)

    Ja på en dvärgpudel eller en chettlands ponny...

  • QueenAnne

    Inte alls vackert.. Får verkligen hoppas att det är du eller någon i din närhet som funderar på att byta namn och icke ett namn på ett framtida barn.

  • Xenia
    Anonym (J) skrev 2019-02-08 22:19:55 följande:
    finast namn?

    fint?


    Konstig omröstning med inga olika alternativ.

    Men namnet kan vara fint om ni har utländskt ursprung. På ett vanligt svennebarn med vanligt svenneefternamn så blir det bara fel, tycker jag. Namnet Zakira gör att man förväntar sig en tjej med bruna ögon och långt svart hår.
  • Anonym (Jo)

    I Sverige är namnet inte fint tyvärr. Passar en strippa. Eller en hamster. Sorry.
    Men jag gillar enkla klassisk namn på människor.

  • Anonym (saffran)

    Låter som ett namn på ett husdjur. Inte ett särskilt fint namn dock.

Svar på tråden finast namn?