• FrökenUndulat

    Träffat gammal kärlek igen och kan bara tänka på honom

    Har läst många inlägg här, googlat på kan inte glömma min älskare och kommit hit.. var ska jag börja. För 15 år sen, när jag direkt efter gymnasiet började studera på HÖgskola träffade jag En kille. Träffades av o till under våren fram till sommaren. Kände mycket för denna man. Han var 25 då. Men han visade aldrig att han ville mågot mer. Flyttade hen igen. Åkte till honom igen efter 1 år. En natt. Men han var inte intresserad av mer. Gifte mig året efter. Ångrade och försökte glömma allt. Fick barn några år senare. Var lycklig med att jag fick barn. Fick barn nr 2. Överlycklig. Men nästan 2 år efter kände jag mig tom. Som att jag inte levde med den man jag velat ha. Som att jag levde med en man som inte såg mig som hans livs kärlek. Och jag inte honom. Mkn nuv. make gav mig och ger mig völdigt lite uppmärksamhet. Han kan vara flörtig när han vill ha sex. Ibland visar han ömhet men oftast är han för upptagen med jobb. Och jag har blivit en arg fru. Blir så lätt irriterad och pverreagera så jag skäns. Hursomhelst, nätter av år då jag gått o lagt mig ajölv leddenig till dessa tankar om att min man inte såg mig som en person vars kärlek han ville värna om. Jag började ifrågasätta allt.. varför kunde inte denna man sätta värde på min kärlek? För det hade jag visat. Jag ville verkligen ha en kärleksfull fanilj och ville att han med skulle se vår fanilj som något dyrbart. Han tyckte att jobba var det viktigaste. Hursomhelst, dessa nätter o dagar i flera årdär jag kände mig förbisedd gjorde att det enda jag tänkte på var om jag någonsin upplevt riktig kärlek. Då kom minnena tillbaka. Jag hade kännt mestkäelek till den där mannen jag träffat, för då snart 11 år sen. Det gick sedan över till att jag kände sån sorg. Ingen jag älskad hade älskat mig. Jag kunde inte släppa tankarna på honom. För vad var det med mig egentligen? Inbillade jag mig kärlek? Men när jag hade tittat i hans ögon hade jag sett kärlek tyckte jag. Hans blick på mig hade varit kärleksfull. Jag kom ihpf vilken underbar känsla det spritt sig i mig när han tittat på mig. Jag beslöt mig för att ta reda på det; hade han tyckt om mig eller hade det bara varit sexuellt för honom. Jag letade upp nr. Skickade ett sms. Han ringde. Vi pratade. Sen dess, för snart 4 år sen har vi haft sms kontakt fårn och till. 2016 skrev vi inte en enda gång. Jag skrev igen 2017 och vi var tillbaka. Skriver kontinuerligt. I våras bestände vi oss för att träffas. Det var magiskt. Till min förtjusning ich bestörtelse aåg han lika underbar ut. Det blev en kyss. Sen har han kört ner till mig 2 ggr innan jag åkte på semester. Vi har inte haft sex men sist var det för intensivt och vi kunde lika gärna ha glort det känna det som. Nu till problemet. Han har inte hört av sig på en vecka nu. Jag kan knte tänka på annat. Det tär på mig. jag googlar. Försöker bli klok genom andras erfarenheter av älskare. Jag vill alltid ha honom i mitt liv. Känns det som nu. Jag dagdrömmer om honom. Jag fantiserar om ett liv ihop. Jag kan bara tänka på honom. Allt annat är en bisyssla. Inkl min familj. Hur ska jag glömma honom? Eller jag vill ju inte glömma honom. Hur ska jag få honom? Vi har indirekt pratat om vad en separation från våra respektive innebär. Han har sagt, det är inget han vill nu när barnen är små. Jag har samma uppfattning. Men hur ska man leva så här tills dess? Någon som haft en de håller kär vid sidan om tills barnen blivit stora och sen börjat leva med denna?? Jag vet att jag yrar mycket. Vet inte vad för svar jag söker men måste skriva av mig annars bryts jag ner snart totalt

  • Svar på tråden Träffat gammal kärlek igen och kan bara tänka på honom
  • Swedman

    Du verkar ha ett ömhet- och kärleksbehov. Du kanske har en relation som egentligen är som en öken i ditt tycke?  Din gamla kärlek kanske också har lite torrt runt sig pga småbarnslivet och därför tycker det är trevlig att ni träffas ibland och kanske känner det sköna pirret. 
    Du är ju inte onormal på nåt sätt tycker jag som reagerar så här. Jag vet inte hur gammal du är, 35-40?  
    Jag tror du måste bestämma dig för om du ska älska din nuvarande make eller gå vidare med din gamla kärlek och träffa han då och då. Vad som sker under dessa träffar låter vi vara osagt. Detaljer. 
    Hur som helst, du kan inte förvänta dig samma pirr i kroppen när du är med din nuvarande karl som du kände när du var nyförälskad. Visst finns det undantag men jag tror inte det är vanligt. Sen måste du, som jag skrev ovan, bestämma dig för om du ska älska din make eller inte. Jag tror det är nåt man måste bestämma sig för. Om du har trist i äktenskapet kanske du ska starta en tråd i just det ämnet här på FL och få en del råd. Det är ju ett visst arbete i att hålla ihop ett förhållande. 

  • FrökenUndulat

    Ja jag är 35. Men just det med åldern ja, det känns som att det är bara några år kvar när man fortfarande är attraktiv och man kan få den där uppmärksamheten och kan uppleva passion, just därför känns det som jag måste bestämma mig om jag ska leva fullt ut medan jag kan eller ångra på ålderns höst att man lät bli bara för att normen är att det är något fult att vara med någon annan när man är gift. Ja precis så är det nog att min gamla kärlek har det lite torrt i småbarnslivet. Enl honom har de inte haft sex på snart 2 år. Bestämma sig för att älska min man ja, jag förstår precis vad du menar. Har haft såna perioder, då jag verkligen känns, men det är vi två!. Klart vi ska hålla ihop och vara lyckliga över våra fina barn. Men efter några månader där vi aldrig tycks tycka lika om något, där jag alltid anklagas för att tycka emot honom, där han går mig på nerverna, ja då känns det inte så lätt att hålla fast vid att älska honom. Speciellt också eftersom jag inte attraheras till honom.

  • Swedman
    FrökenUndulat skrev 2018-08-15 22:09:53 följande:

    Ja jag är 35. Men just det med åldern ja, det känns som att det är bara några år kvar när man fortfarande är attraktiv och man kan få den där uppmärksamheten och kan uppleva passion, just därför känns det som jag måste bestämma mig om jag ska leva fullt ut medan jag kan eller ångra på ålderns höst att man lät bli bara för att normen är att det är något fult att vara med någon annan när man är gift. Ja precis så är det nog att min gamla kärlek har det lite torrt i småbarnslivet. Enl honom har de inte haft sex på snart 2 år. Bestämma sig för att älska min man ja, jag förstår precis vad du menar. Har haft såna perioder, då jag verkligen känns, men det är vi två!. Klart vi ska hålla ihop och vara lyckliga över våra fina barn. Men efter några månader där vi aldrig tycks tycka lika om något, där jag alltid anklagas för att tycka emot honom, där han går mig på nerverna, ja då känns det inte så lätt att hålla fast vid att älska honom. Speciellt också eftersom jag inte attraheras till honom.


    Då vet du lika väl som jag att förhållanden har både bra och dåliga perioder och de perioderna kan vara korta och långa. Sen har förhållanden en trend. Det är ju trenden som är nåt som kan vara avgörande hur man beslutar. Jag är övertygad om att du redan analyserat detta både en och två gånger. Du kanske tänker på det dagligen, hela tiden? Så jag behöver inte ta upp saker som redan är självklara. 
    Jag kan nämnda att jag gått igenom samma vånda och tankar som du gör nu.

    Jag förstår dig vad gäller dina tankar om din ålder och attraktionskraft. Jag är man och 50+ och trodde likadant. Vad som nyligen skett är att jag träffat mitt livs kärlek och upplever både romans och älskog som inte jag trott varit möjligt att göra vid min ålder. Så förlita dig på att kärleken har inget "bäst-före-datum". Skillnaden är att man kanske inte ligger 2 gånger varje dag. 

    Som jag ser det har din fd. kärlek startar igång en tankeprocess hos dig och du har insett en o två saker. Det har blivit tydligt att det finns brister i ditt förhållande tycker du. Du tänker på "trenden" som jag talar om ovan.
    Då ska du (tycker jag) lyfta upp det till ett större problem i din och din makes liv och gå till Familjerådgivare.  Ingen kan döma dig sen. Du har gjort vad du kan. Du och din make kan gå på mötena förutsättningslöst och efter ett antal samtal med kuratorn har du mer på fötterna och ta ett beslut. Att veta mer är bra när man ska fatta ett beslut.

    Jag måste säga att du inser väl att din fd. kärlek är bara en trigger? Det är ju inte alls säkert att även om du skiljer dig så kommer inte han att göra det. Det finns alltså risk för stora besvikelser här. Men ska du syssla med känslor och kärlek så får du också hantera smärtan. De går hand i hand som du vet.
  • FrökenUndulat

    Ja jag har analyserat detta länge.. vet faktiskt lnte om det är min fd kärlek som triggat detta. Jag har nog gått i detta tvivel ang. Mitt äktenskap med jämna mellanrum. Det enda som gör att jag inte kan ångra det och som inte låter mig lämna det är barnen. För det känns som att jag aldrig kommer kunna leva på det sätt jag vill med denna man jag har. Jo jag är väl medveten om att denna fd. Kärlek inte är säker att satsa allt på. Långtifrån. Den här trenden i förhållandet, jo alla förhållanden går upp o ner men det är eg. inget som förändras till att bli bättre när jag är i perioden att jag är övertygad om att satsa på äktenskapet. Det är bara jag som väljer att ge mest tyngd åt värderingen att man ska hålla samman sin familj. Maken är densamma, irriterande och inte mer lyhörd för mina el. Barnens behov. Det med att gå i familjerådgivning, han skulle skratta. Skulle aldrig gå med på det. Jag behöver gå till en psykoig säger han emellanåt, pga mitt temperament de senaste åren. Han tycker det är fel på mig som inte bara kan vara lycklig. Tyvärr är jag för beläst för att nöja mig med den lilla värld han erbjuder och tycker jag ska vara nöjd med. och en för stor Romantiker för nöja mig med bara ett praktiskt bra liv.

  • Swedman
    FrökenUndulat skrev 2018-08-16 11:14:10 följande:

    Ja jag har analyserat detta länge.. vet faktiskt lnte om det är min fd kärlek som triggat detta. Jag har nog gått i detta tvivel ang. Mitt äktenskap med jämna mellanrum. Det enda som gör att jag inte kan ångra det och som inte låter mig lämna det är barnen. För det känns som att jag aldrig kommer kunna leva på det sätt jag vill med denna man jag har. Jo jag är väl medveten om att denna fd. Kärlek inte är säker att satsa allt på. Långtifrån. Den här trenden i förhållandet, jo alla förhållanden går upp o ner men det är eg. inget som förändras till att bli bättre när jag är i perioden att jag är övertygad om att satsa på äktenskapet. Det är bara jag som väljer att ge mest tyngd åt värderingen att man ska hålla samman sin familj. Maken är densamma, irriterande och inte mer lyhörd för mina el. Barnens behov. Det med att gå i familjerådgivning, han skulle skratta. Skulle aldrig gå med på det. Jag behöver gå till en psykoig säger han emellanåt, pga mitt temperament de senaste åren. Han tycker det är fel på mig som inte bara kan vara lycklig. Tyvärr är jag för beläst för att nöja mig med den lilla värld han erbjuder och tycker jag ska vara nöjd med. och en för stor Romantiker för nöja mig med bara ett praktiskt bra liv.


    Ok. Du kan gå till familjerådgivningen själv också. De ger bra synvinklar och inputs. 
    Vad gäller barnen så är det bra att de kan växa upp i en kärleksfull familj. Du och din make visar dem hur man ska uppföra sig mot varandra. 
    Egentligen handlar inte tråden om din fd. kärlek. Den handlar om ditt nuvarande förhållande. Har jag fel?

    En fråga. Skulle du kunna sätta dig ner en kväll med ett glas rödvin tsm med din make och kunna trivas i hans sällskap? (Nån annan har era barn.)
      

  • FrökenUndulat

    Hmm kan man..? Ska överväga det. Nja, den handlar om min man till viss del då hela grejen med gamla kärleken är så beroende av att hag har en make.. så nej det handlar knte om min nuv man direkt. JAg skulle nog kunna tycks det var trevligt med ettglss vin med maken men det är som med en vän.. inte ens bästa vännen som man har mest roligt med. Känns som

    Vi har glidit för långt ifrån varandra. Orkar inte anaträbga mig. Tänker bara på gamla kärleken, vf han inte hör av sig ??????????

  • Swedman
    FrökenUndulat skrev 2018-08-16 22:52:10 följande:

    Hmm kan man..? Ska överväga det. Nja, den handlar om min man till viss del då hela grejen med gamla kärleken är så beroende av att hag har en make.. så nej det handlar knte om min nuv man direkt. JAg skulle nog kunna tycks det var trevligt med ettglss vin med maken men det är som med en vän.. inte ens bästa vännen som man har mest roligt med. Känns som

    Vi har glidit för långt ifrån varandra. Orkar inte anaträbga mig. Tänker bara på gamla kärleken, vf han inte hör av sig ??????????


    Han kanske går o undrar varför inte du hör av dig?
  • FrökenUndulat

    Han har skrivit ????! Fast vet inte om jag ska bli så glad.?? Kanske jag som överanalyserar.. eller vad tycker ni??? Han skrev: "Hej igen ja det är inte lätt att lösa det att skriva till dig, saknar också det och dig, men nu börjar det närma sig hem resan. Jag kommer hem nästa vecka och då kommer vi höras som vanligt igen, om du vill. Jag har till och med lyckat att ta en bild bara till dig ???? hoppas du har det bra puss och kram". Bilden han skickade, han tittade bort från kameran och han såg närmare arg ut ????.Iof vet jag att han inte är glad för att ta bilder på sig själv. Sen att han skriver, "då kommer vi höras som vanligt, om du vill"??? Som att han bryr sig inte direkt men om jag vill så.. hur tolkar ni hela meddelandet?

  • Swedman
    FrökenUndulat skrev 2018-08-17 14:03:46 följande:

    Han har skrivit ????! Fast vet inte om jag ska bli så glad.?? Kanske jag som överanalyserar.. eller vad tycker ni??? Han skrev: "Hej igen ja det är inte lätt att lösa det att skriva till dig, saknar också det och dig, men nu börjar det närma sig hem resan. Jag kommer hem nästa vecka och då kommer vi höras som vanligt igen, om du vill. Jag har till och med lyckat att ta en bild bara till dig ???? hoppas du har det bra puss och kram". Bilden han skickade, han tittade bort från kameran och han såg närmare arg ut ????.Iof vet jag att han inte är glad för att ta bilder på sig själv. Sen att han skriver, "då kommer vi höras som vanligt, om du vill"??? Som att han bryr sig inte direkt men om jag vill så.. hur tolkar ni hela meddelandet?


    Jag hade inte ödslat en rad på en kvinna jag inte vore intresserad av. Han tycks ha varit bortrest? 
    "Höras som vanligt igen, om du vill."  Det säger ju allt. 

    Analysera inte foto o sånt där. Andemeningen i messet är ju solklart.
    Kul.
  • FrökenUndulat

    Swedman, min trogna o enda rådgivare här :). Tack för de uppmuntrande orden! Tror du verkligen så? Fast jag ska inte skriva tillbaka nu, inte förrän han är hemma..?

Svar på tråden Träffat gammal kärlek igen och kan bara tänka på honom