• HWikström

    Barn som bara sitter inne

    Har ett dilemma som ni kanske kan hjälpa mig med med olika synpunkter.

    Jag och mina barns pappa är skilda sen 3,5 år tillbaks. Det var rätt bittert oss emellan när vi separerade.

    Jag är lärare och har sommarlov och varannan vecka när jag och min sambo har barnen hittar vi på olika aktiviteter och är ute och har roligt.

    Varannan vecka när barnen är hos sin far får de bara vara inomhus och sitta med sina paddor för deras far inte orkar hitta på något eller för att han jobbar hela dagarna.

    Min äldsta dotter är 13 år och yngsta 7 år. När deras far jobbar betyder det att 13-åringen får barnvakts den yngsta hela dagarna vilket jag inte tycker är ok. När jag erbjuder mig att ta tjejerna på hans veckor och när han jobbar så blir han skitsur och föredrar hellre att de är hemma hela dagarna än att vara med mig.

    Mitt samvete gentemot tjejerna är dåligt. Jag mår så dåligt av att de inte får göra roliga saker under sin ledighet.

    Har ni några åsikter eller tips och råd att komma med vore jag tacksam.

  • Svar på tråden Barn som bara sitter inne
  • Lena

    Passa en sjuåring är inte svårt. Kan inte barnen roa sig själva? Leka med kompisar, gå tullen lekpark osv?

  • Tow2Mater
    HWikström skrev 2017-07-20 19:19:28 följande:

    Mitt samvete gentemot tjejerna är dåligt. Jag mår så dåligt av att de inte får göra roliga saker under sin ledighet.


    Vad menar du? Du hittar ju på saker med dem varannan vecka!
  • Tow2Mater

    Vi jobbar heltid hos oss, men foroker ända hitta på nåt roligt en gång i veckan nu i sommar. Men det är inte helt lätt att alltid få det att gå ihop.

  • Anonym (Annieåååååå)

    De kanske hjälper att nämna att någon kan göra en orosanmälan. Det är inte rätt att en 13 åring får ta en vuxens ansvar på det viset. Sker de ibland så är de ok. Men om man jobbar regelbundet så får man ordna barnvakt.

  • Anonym (Anonym)