• EliasAllieElsa

    Jag vill så gärna ha ett barn till men sambon vägrar :(

    Hej,

    Jag och min sambo har 3 fantastiska barn tillsammans, en son född i dec 2010 en dotter född i juni 2014 och en dotter född i mars 16.

    Jag fyllde 32 i september och min sambo blev 38 i oktober.

    Vi var överens om att vi var klara när sista dottern föddes, men tanken på att vi inte ska ha fler barn begraver mig i sorg ????

    Han vägrar att ens lyssna på min önskan, säger att blir jag gravid igen så är det abort eller separation som gäller. Och jag vet inte om jag någon gång kan förloras med tanken...

    Känner bara sorg över att aldrig få bära och föda ett liv igen.

  • Svar på tråden Jag vill så gärna ha ett barn till men sambon vägrar :(
  • Jsv17

    Nu har ni ju 3st ganska små barn, och en under året, just nu kanske han känner att det är tvärnej, men låt det gå lite tid, ta inte ut sorgen i förskott. Du är 32 och bevisat fertil så du har nog några år kvar om du skulle vilja ha ett fjärde, så låt honom landa ordentligt med trean och de äldre bli lite större innan du tar upp det igen, så kanske han inte alls är lika omedgörlig. Eller så kanske du upptäcker att du är färdig, men det är nog viktigt att få känna själv, det är ett beslut som det är jobbigt att få fattat åt en, så förstår att det känns jobbigt.

  • Odenhammar
    EliasAllieElsa skrev 2017-03-04 17:12:53 följande:

    Hej,

    Jag och min sambo har 3 fantastiska barn tillsammans, en son född i dec 2010 en dotter född i juni 2014 och en dotter född i mars 16.

    Jag fyllde 32 i september och min sambo blev 38 i oktober.

    Vi var överens om att vi var klara när sista dottern föddes, men tanken på att vi inte ska ha fler barn begraver mig i sorg ????

    Han vägrar att ens lyssna på min önskan, säger att blir jag gravid igen så är det abort eller separation som gäller. Och jag vet inte om jag någon gång kan förloras med tanken...

    Känner bara sorg över att aldrig få bära och föda ett liv igen.


    Sluta var en sån egoist. Du har fått tre barn av din man vilket är mer än bra nog. Nu borde du fokusera på att göra det bra för familjen.

    Istället väljer du att ställa krav vilket strider mot det ni tidigare kommit överens om. Du håller på att förstöra en familj för din nya personliga önskan om ytterligare ett barn. Vakna upp människa!

    .
  • EliasAllieElsa
    Jsv17 skrev 2017-03-05 01:09:11 följande:

    Nu har ni ju 3st ganska små barn, och en under året, just nu kanske han känner att det är tvärnej, men låt det gå lite tid, ta inte ut sorgen i förskott. Du är 32 och bevisat fertil så du har nog några år kvar om du skulle vilja ha ett fjärde, så låt honom landa ordentligt med trean och de äldre bli lite större innan du tar upp det igen, så kanske han inte alls är lika omedgörlig. Eller så kanske du upptäcker att du är färdig, men det är nog viktigt att få känna själv, det är ett beslut som det är jobbigt att få fattat åt en, så förstår att det känns jobbigt.


    Tack för ditt svar! Självklart handlar det om längre fram i tiden, om det blir aktuellt.

    Och visst är det inte heller omöjligt att min längtan avtar och ett lugn infinner sig, skulle aldrig tvinga honom till någonting som inte båda vill!

    Och ja känslan är nog värst för att det känns som att beslutet inte är mitt...
  • EliasAllieElsa
    Odenhammar skrev 2017-03-05 02:59:45 följande:

    Sluta var en sån egoist. Du har fått tre barn av din man vilket är mer än bra nog. Nu borde du fokusera på att göra det bra för familjen.

    Istället väljer du att ställa krav vilket strider mot det ni tidigare kommit överens om. Du håller på att förstöra en familj för din nya personliga önskan om ytterligare ett barn. Vakna upp människa!

    .


    Oj! hjälp vilken fantastisk person du verkar vara!

    Sist jag kollade så får man inte barn, man skapar dom tillsammans! Och vad du tycker är nog skiter jag fullständigt i!!

    Min familj har det fantastiskt bra och ingen blir lidande utav min inre önskan... Det är nämligen så att jag har förmågan att fungera som vanligt trots drömmar. Förmodligen inte du!?

    Och några krav ställer jag då inte! I min familj är det tillåtet att prata om önskningar och drömmar! Utan att kräva eller bestämma!

    Jag skulle aldrig förstöra min familj över detta! Vet inte vad du har för livsstil, men min familj kommer alltid först.

    Tack!
  • pallazathena

    Tråkigt att du inte kan känna glädje över de tre barn du fått bära och fokusera på att se de växa upp, istället för sorg över alla de barn du inte får. Låter ju nästan som att du skulle vara deprimerad eller nått. Är ju väldigt förståeligt att din man inte är sugen på fler barn när ni redan har tre, och dessutom så tätt. Bra att han är tydlig med var han står.

    Jag kan inte relatera till varför detta begraver dig i sorg över detta när ni redan har tre barn men låter som att du kanske skulle behöva söka hjälp om det känns som smärtsamt. Lösningen är kanske inte fler barn utan att hitta varför detta väcker så mycket i dig och hur du kan tillgodose de behoven på andra vis än genom fler barn.

  • Odenhammar
    EliasAllieElsa skrev 2017-03-05 08:35:07 följande:

    Oj! hjälp vilken fantastisk person du verkar vara!

    Sist jag kollade så får man inte barn, man skapar dom tillsammans! Och vad du tycker är nog skiter jag fullständigt i!!

    Min familj har det fantastiskt bra och ingen blir lidande utav min inre önskan... Det är nämligen så att jag har förmågan att fungera som vanligt trots drömmar. Förmodligen inte du!?

    Och några krav ställer jag då inte! I min familj är det tillåtet att prata om önskningar och drömmar! Utan att kräva eller bestämma!

    Jag skulle aldrig förstöra min familj över detta! Vet inte vad du har för livsstil, men min familj kommer alltid först.

    Tack!


    Om du nu menar allvar med att din familj har högsta prioritet så lägger du dessa tankar på hyllan. Att du drivit din man till att hota med skilsmässa är illa nog.
Svar på tråden Jag vill så gärna ha ett barn till men sambon vägrar :(