• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Jag är bara jag

Du är 40, men embryot är ju från när du var ca 3 år yngre. Glad Dessutom större chans bli gravid av en äggomgång man tidigare fått barn av. Lycka till!  {#emotions_dlg.flower}

• johjen
    Jag är bara jag skrev 2016-10-27 14:49:19 följande:

Du är 40, men embryot är ju från när du var ca 3 år yngre. Glad Dessutom större chans bli gravid av en äggomgång man tidigare fått barn av. Lycka till!  {#emotions_dlg.flower}

Tack snälla! Hoppas att du har rätt! Ja embryot är från när jag var 37 år så håller alla tummar...
  • Jag är bara jag
    johjen skrev 2016-10-27 15:08:52 följande:
    Tack snälla! Hoppas att du har rätt! smile1.gif Ja embryot är från när jag var 37 år så håller alla tummar...
    Håller tummen! Glad Själv gravid efter FET via ED.
  • johjen
    Jag är bara jag skrev 2016-10-27 15:17:52 följande:
    Håller tummen! Glad Själv gravid efter FET via ED.
    Kul, stort grattis! Hur upplevde du FET? Fick du någon hormonstimulering?
  • Jag är bara jag
    johjen skrev 2016-10-27 15:45:23 följande:
    Kul, stort grattis! Hur upplevde du FET? Fick du någon hormonstimulering?
    Tack! ED innebär mycket mediciner för att kunna lyckas. Och det tog 7 försök också. Insättningen senaste 2 gångerna har inte känts alls för de böjde "pinnen" så den passade min ingång precis.
  • Muffins2017

Jag planerar FET i november!

Har nyss haft mens efter en misslyckad FET men har en blastocyst kvar.

Har ett barn fött 2012 som kom till på första IVFn precis som för dig, så förra FET var från den omgången då jag fick 2 till frysen.

Så hoppas innerligt att den här novemberåterföringen ska lyckas..

Förväntar mig att återföringen ska ske om 2-3 veckor ungefär.

När tror du din återföring blir?

• johjen
    Jag är bara jag skrev 2016-10-27 15:57:17 följande:

Tack! ED innebär mycket mediciner för att kunna lyckas. Och det tog 7 försök också. Insättningen senaste 2 gångerna har inte känts alls för de böjde "pinnen" så den passade min ingång precis.

Så underbart med plusset när ni fått kämpa så! Massor av grattis igen! Vilken vecka är du i?
  • johjen
    Muffins2017 skrev 2016-10-27 16:49:16 följande:

Jag planerar FET i november!

Har nyss haft mens efter en misslyckad FET men har en blastocyst kvar.

Har ett barn fött 2012 som kom till på första IVFn precis som för dig, så förra FET var från den omgången då jag fick 2 till frysen.

Så hoppas innerligt att den här novemberåterföringen ska lyckas..

Förväntar mig att återföringen ska ske om 2-3 veckor ungefär.

När tror du din återföring blir?

Hej!

Trist att din återföring inte lyckades.. Håller alla tummar att det tar sig nästa gång!

Jag var som sagt och lämnade prover igår och inväntar mens som troligen kommer nästa onsdag. Sen blir det ultraljud på cykeldag 9-10 och testa med sticka efter det. Sen insättning 6 dagar efter äl så tror det blir om 3 veckor. Så vi verkar vara i fas!

Lever du som vanligt nu eller? Jag försöker dra ner på kaffe då jag dricker ett antal koppar om dagen men annars lever jag ganska nyttigt och försöker röra på mig.
  • Muffins2017

Kul att vi verkar vara i fas!

Jag lever inte särskilt bra nu. Har tidigare tränat och ätit nyttigt men det rasade lite iochmed graviditet och missfall i somras.

Tänker försöka komma tillbaks till nyttig mat och motion men inte så hård träning då det skjuter upp mensen för mig.

Slutat med kaffe sedab graviditeten i somras med, dricker rooibos te. Druckit ngn öl förra helgen men blir nog helt utan alkohol framöver också.

• johjen

Ja jag har också köpt robiosthe så det får det bli framöver. Unnar mig en kopp kaffe efter lunch fram till insättning tänker jag! Har egentligen 4-5 kg jag vill gå ner innan jag eventuellt skulle bli gravid igen men men.

Hur gammal är du muffins?

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?