• Anonym (Ts)

    Fritt fram att ligga?

    Okej. Jag och en kille har vart tillsammans i 2 år, han har startat eget, jobbar dygnets alla timmar och jag försöker stötta men det går inte. Lång historia kort får jag alltid höra att jag bara gnäller och hindrar han från att leva sin dröm. Jag har kontrat med att jag också har en dröm och det är inte att ha någon som knappt är hemma, aldrig vill ha sex pga utmattning och inte vill planers en framtid med hus, barn, Volvo osv.. För det är MIN dröm. Han sa då: okej, vill du ses igen kan du väl höra av dig annars ha det gött.. Jag tänker inte låta dig förstöra mina drömmar så passar det inte så får du hitta någon annan..

    Så, är det fritt fram för mig att börja leva mitt liv igen och ligga med vem jag vill i väntan på mr right? Jag tog det som att han ville inte ses mer och vi har inte haft sex på 2 månader trots att jag tagit initiativ. (Sexiga sådana också..) och då har det vart samma ställning, 2 minuter.. Så ja, vad säger ni experterna? Han kommer säkert se det som otrohet om han får reda på det, så vad säger ni?

  • Svar på tråden Fritt fram att ligga?
  • medhjälparen

    Ni är inte kompatibla. Gå vidare.
    Vad för sex vill du ha?
    Jag tänder på att ta en kvinna bakifrån, och gör det gärna varenda gång. Längre än 2 min dock.

  • kat and hard

    Låter som han är mer intresserad av sig själv. Känner du inte att det är något att satsa på så gå vidare. Så kan han sitta där på sin firma och runka och vara lycklig.

  • Johan75

    Se till så att båda är helt på det klara med att er relation är över. Sen är det väl typ fritt fram. Som vanligt är det väl bra ifall man försöker orsaka så liten skada på den andra som möjligt. Finns ingen orsak att såra någon i onödan. Någon som jag antar att du ändå tyckt väldigt mycket om?


    Behold, i come as a thief.
  • Meatballsurgery

    Jag säger att det är dags att gå era separata vägar, era framtidsplaner är helt annorlunda och han sa rätt ut att han inte tänker kompromissa det han vill för dina behov. 
    Gör slut, och gå ut och hitta dig någon som passar dig bättre :)

  • Kramkillen

    Gå vidare. Vill du ha sex ja då finns det på ett antal forum hur många som helst som ställer upp på det, mest på sina egna villkor kanske. Det finns krogar dansställen och hur mycket saknad av närhet och sex som helst i landet.
    Alternativt lev ditt liv som du vill och ha en älskare en fast relation som bygger på just sex kravlöst men hjärtligt.

  • Anonym (lempan)
    Anonym (Ts) skrev 2016-03-11 12:09:57 följande:
    Okej. Jag och en kille har vart tillsammans i 2 år, han har startat eget, jobbar dygnets alla timmar och jag försöker stötta men det går inte. Lång historia kort får jag alltid höra att jag bara gnäller och hindrar han från att leva sin dröm. Jag har kontrat med att jag också har en dröm och det är inte att ha någon som knappt är hemma, aldrig vill ha sex pga utmattning och inte vill planers en framtid med hus, barn, Volvo osv.. För det är MIN dröm. Han sa då: okej, vill du ses igen kan du väl höra av dig annars ha det gött.. Jag tänker inte låta dig förstöra mina drömmar så passar det inte så får du hitta någon annan..

    Så, är det fritt fram för mig att börja leva mitt liv igen och ligga med vem jag vill i väntan på mr right? Jag tog det som att han ville inte ses mer och vi har inte haft sex på 2 månader trots att jag tagit initiativ. (Sexiga sådana också..) och då har det vart samma ställning, 2 minuter.. Så ja, vad säger ni experterna? Han kommer säkert se det som otrohet om han får reda på det, så vad säger ni?
    Knulla loss. Go for it, Loser till man har du.
  • vargveum
    Anonym (Ts) skrev 2016-03-11 12:09:57 följande:

    okej, vill du ses igen kan du väl höra av dig annars ha det gött.. Jag tänker inte låta dig förstöra mina drömmar så passar det inte så får du hitta någon annan..


    Där har du väl allt du behöver veta? Men visst, du kan ju berätta för honom innan att det är så det blir nu, som han föreslog
  • Anonym (C)

    Ring honom och säg att du har tänkt på vad han sa och att du inte vill träffa honom mer. Sen är du singel och happy happy :)

  • fae

    Ehum. Ja, det är fritt fram att ligga med andra. Du kan ju omöjligtvis känna dig skyldig en förklaring efter att ha fått det där flängt i ansiktet, det var ju onekligen mycket tydligt det han sade. Så varför inte önska honom lycka till med drömmarna och gå vidare, träffa någon som både vill och kan vara med dig. 

Svar på tråden Fritt fram att ligga?