• strongisthenewme

    Bidrottninggele? :)

    Hej!

    Efter en ren käftsmäll nu i januari, fick 3 svagt positiva gravtest från gravidkollen, köpte hem ett cb plus, testa tidigt, som till min stora besvikelse visade helt blankt.. :(

    Men det är bara att försöka skaka av sig & försöka igen!

    Jag hade tänkt börja ta bidrottninggele efter denna mensen, har läst att det kan öka chansen att bli gravid.

    Finns det någon här som har erfarenhet av det? Hur doserade ni det? Morgon eller kväll? Läste någon stans att det verkade bättre under natten? Hur länge ska man ta det? Är här någon som blivit gravid med hjälp av det? :)

    Många frågor, men vill gärna läsa era erfarenheter av det. Det är mitt & sambons 5e försök nu i februari, längtar så efter ett fint plus!

  • Svar på tråden Bidrottninggele? :)
  • AnnaElin

    Tråkigt att höra, men som sagt, nya tag!

    Ta en kapsel innan du lägger dig på mensens första dag och fram till ägglossning. Sen väntar du, förhoppningsvis kommer ingen mens, annars börjar du första dagen igen. :)

    Cykeln kan bli lite annorlunda när man börjat med bidrottninggel så bli inte rädd om ägglossningen flyttas någon dag. Jag har ätit en omgång, tror jag inte prickade ägglossningen så väntar på mens som ska komma den 27:e januari och då kör jag igen, med ägglossningstester ;)

    Man få riktigt fin hy av gelén, jag har lite problem men nu märkte tom min man vad skillnaden :)

    Lycka till och kör hårt!

  • strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-01-25 13:33:29 följande:

    Hoppar in här för söker med info och erfarenheter om det, beställde hem apiforce från apotea förut


    Jag beställde samma, också från apotea, kommer förmodligen imorgon :)
    Vi får hålla tummarna för god effekt av det :)
  • strongisthenewme
    AnnaElin skrev 2016-01-25 13:36:19 följande:

    Tråkigt att höra, men som sagt, nya tag!

    Ta en kapsel innan du lägger dig på mensens första dag och fram till ägglossning. Sen väntar du, förhoppningsvis kommer ingen mens, annars börjar du första dagen igen. :)

    Cykeln kan bli lite annorlunda när man börjat med bidrottninggel så bli inte rädd om ägglossningen flyttas någon dag. Jag har ätit en omgång, tror jag inte prickade ägglossningen så väntar på mens som ska komma den 27:e januari och då kör jag igen, med ägglossningstester ;)

    Man få riktigt fin hy av gelén, jag har lite problem men nu märkte tom min man vad skillnaden :)

    Lycka till och kör hårt!


    Tack för svar! Jag kommer köra med ÄL-test också för att inte missa ägglossning om den nu skulle flytta lite på sig :) tempar också, kör med NC.

    Åh, det där med fin hy låter inte dumt, har lite problemhy i pannan speciellt, så kan ju hoppas det gör god verkan på det också :)

    Tack & detsamma! :)
  • strongisthenewme

    *puffar upp inlägget lite*

    Ingen annan som har erfarenheter av bidrottninggele? :)

  • Anonym (Solrosen)

    Jag har blivit gravid alla 4 ggr jag ätit apiforce just den månaden. Då har jag även kört detox från mettodraine under hela mensen före.

    Apiforce började jag på mensens första dag 1 tablett morgonen och fortsatte tills positivt ÄL utslag sen sluta.

    Så kör mettodraine detox första mensdagen plus apiforce och sluta med detoxen när mensen är över men fortsätt med apiforcen ytterligare en vecka.

    Som sagt, funkat för mig 4 ggr!

    Lycka till

  • ensamärstark

    Vad roligt att se att det fungerat för en del. Vi är som sagt på 18e försöket nu. Tog min första tablett idag,
    Min gyn har erbjudit Letrozole men jag vill he detta ett par chanser först

  • strongisthenewme
    Anonym (Solrosen) skrev 2016-01-26 10:30:14 följande:

    Jag har blivit gravid alla 4 ggr jag ätit apiforce just den månaden. Då har jag även kört detox från mettodraine under hela mensen före.

    Apiforce började jag på mensens första dag 1 tablett morgonen och fortsatte tills positivt ÄL utslag sen sluta.

    Så kör mettodraine detox första mensdagen plus apiforce och sluta med detoxen när mensen är över men fortsätt med apiforcen ytterligare en vecka.

    Som sagt, funkat för mig 4 ggr!

    Lycka till


    Vad roligt att läsa att det funkat för dig! :)
    Väntar bara in mensen nu, så jag kan starta med gelén sen!

    Tror du resultatet blivit bättre för du körde med detoxen under mensen? :)
Svar på tråden Bidrottninggele? :)