• Hallonskalle

    Pojkvän kan inte få barn

    Jag har äntligen träffat en kille som jag tycker det känns bra med. Är väldigt nykär och lycklig över att jag äntligen träffat han jag väntat på hela mitt liv.

    Nu har han berättat för mig att han inte kan få barn och därför är han inte rätt för mig, för han vet att jag vill. Jag vill verkligen starta ett liv med honom men jag vet inte hur jag ska få honom att inse det. Hur ska jag göra? Han säger att han tycker om mig .

  • Svar på tråden Pojkvän kan inte få barn
  • Anonym (Lll)

    Hej jobbigt läge..

    Tala om för honom att du tycker om honom och attt du vill leva med honom och att skaffa barn finns de många olika hjälp man kan få men se till att du vet säkert innan och de är det du vill med den mannen

  • Vickan I

    Ja vad är orsaken till att han inte kan få barn? Om det inte är att han verkligen har noll spermier (enligt grundlig utredning) så kan man söka och få hjälp med mycket.

  • Hallonskalle

    Jag vet inte varför. Vi har precis blivit tillsammans och han berättade för mig väldigt nyligen. Han befinner sig just nu på andra sidan jordklotet. Jag har sagt att vi måste prata om det här. Jag är bara rädd att han ska trycka bort mig för att han inte kan ge mig det han vet att jag vill ha. Och ja jag vill ha barn men det finns ju andra sätt. Jag är fortfarande chockad och vet inte hur jag ska tänka eller göra.

  • Karpalo

    Om problemet är att han inte KAN få barn så går det att lösa på flera sätt. Värre dilemma vore väl om han inte VILL ha barn :)

  • Ebba200

    Många kan skaffa barn men det finns få man kan leva riktigt länge med.

    Dvs om ni stannar ihop och du älskar honom är det viktigare än fertillitet. Prata om möjligheten till IVF eller adoption. För mig skulle det vara 100ggr viktigare att träffa rätt person är att personen är superfertil. Även om du träffar någon annan är det ju inte säkert att det personen kan få barn. Och fram tills du får barn vet du ju inte säkert om du kan det heller. Så är det ju för alla. :)

  • Hallonskalle

    Ja jag tänker som du Ebba200. Bättre vara säker på varandra. Jag ser det lite också som att det är VI som inte kan få barn och inte han. Måste bara få honom att inse det.

  • Anonym (prio)

    Hellre en bra man att dela livet med där det finns äkta ömsesidig kärlek, men inga barn, än få barn med någon vilken som helst trots att det inte finns äkta kärlek i grunden. 

  • Ebba200
    Hallonskalle skrev 2016-01-02 21:00:34 följande:

    Ja jag tänker som du Ebba200. Bättre vara säker på varandra. Jag ser det lite också som att det är VI som inte kan få barn och inte han. Måste bara få honom att inse det.


    Exakt. Sen är det ju bra att prata om det. Och fördelen för er är ju att ni vet detta tidigt och kan planera utefter det. Kanske värre att inte märka förrän man börjar försöka och tro att man har hela livet på sig. Ni kan ju diskutera vilka möjligheter ni har, söka hjälp och överväga på vilket sätt ni vill bli föräldrar.
  • Anonym (morran)

    Min man kan inte heller få barn (mest troligt), vi fick dock nyligen reda på det. skulle ALDRIG byta ut honom för det, jag är glad att jag inte visste från början - då kanske man skulle tänka annorlunda och kanske kastat iväg det vi har. 
    Han är den bästa omtänsamaste bästa vän och älskare som finns, känner du också så om din pojkvän så släng inte bort det. jag ser infertilitet som ett handikapp. tänk om han inte hade en arm eller en fot - han är ju fortfarande han!!

    Vi ska donera spermier om vi inte kan hitta några på han via ett ingrepp - och det är lika mycket VÅRAT barn för det. Hjälp med donation går att få via landstinget!

  • Anonym (morran)

    Min man kan inte heller få barn (mest troligt), vi fick dock nyligen reda på det. skulle ALDRIG byta ut honom för det, jag är glad att jag inte visste från början - då kanske man skulle tänka annorlunda och kanske kastat iväg det vi har. 
    Han är den bästa omtänsamaste bästa vän och älskare som finns, känner du också så om din pojkvän så släng inte bort det. jag ser infertilitet som ett handikapp. tänk om han inte hade en arm eller en fot - han är ju fortfarande han!!

    Vi ska donera spermier om vi inte kan hitta några på han via ett ingrepp - och det är lika mycket VÅRAT barn för det. Hjälp med donation går att få via landstinget!

  • Hallonskalle

    Han verkar inte vilja ha mig i sitt liv ändå. Jag är helt oförstående. Tycker inte det är rättvist att han ska trycka bort mig från hans liv av en sån här anledning. Jag har förklarat att jag vill leva med honom men han säger bara att han inte vet.

Svar på tråden Pojkvän kan inte få barn