• dummamej2

gravid eller inbillning?!

Hej alla där ute i julmyset :) Jag skulle bli oerhört glad om ni ville berätta för mig hur länge efter ÄL / BIM ni testade positivt? :) kände ni några symtom innan bim?

Jag har väldigt oregelbunden mens men när jag har ägglossning så får jag värk i nedre regionen om vi säger så. Jag hade i samma veva oskyddat sex med min kille (detta var både 8/12 och 10/12 under den tiden min ägglossning skedde) han kom dock inte i mig (men man vet ju att dem nödvändigtvis inte behöver göra de för att man ska bli på tjocken). Ungefär 4 dagar efter det spydde jag hips vips. Nu när det gått ca 10-11 dagar sen dess så har jag mått små illa varje dag sedan dess, idag höll jag på spy på jobbet tex. Ca en vecka efter ev befruktning började jag få molvärk och det har hållt i sig mer eller mindre i ca 4 dagar. I lördags (ca 8-9 dagar efter ÄL) testade jag mig innan jag skulle dricka några glas just in case och då fick jag negativt på stickan. Jag bör få min mens inom dem närmsta dagarna om den nu dyker upp. Jag tycker dock att mina hormoner blivit konstig då jag börjar gråta för ALLT haha! Sen tycker jag att mina bröstvårtor mörknat lite men dem ömmar inte.

Dela gärna av er lite om era tankar. Och berätta gärna om era första symtom och när dem började spöka :) kram på er!

• Svar på tråden gravid eller inbillning?!
  • dummamej2

Kan även tillägga att mitt tandkött varit lättblött och att jag haft mycket huvudvärk..

• Ivanhoe91

Jag fick mina ömma bröst direkt efter ägglossning, sen några dagar senare började den vanliga molvärken och två dagar innan bim kom pms humöret, då bara visste jag att det var kört. BIM kom och pms humöret försvann men ingen mens. Gick ett par dagar och jag började svettas i massor haha sen ytterligare ett par dagar så kom illamåendet och då vågade jag på mig ett test:) som blev ett stort fint plus.

Hoppas du får ditt plus, lycka till!

• Karpalo

Ettan bim +1 eller 2, inga symptom förutom utebliven mens
    Tvåan bim -3, kände det bara på mig. Inga direkta symptom.

• dummamej2

Ååå vad mysigt! Tack för svaren ? har också haft svettningar! Ja jag håller tummarna att det blir ett plus! Kram!

• ensamärstark

Varit gravid en gång. Plussade på BIM + 10 hade lätt molvärk o ömma bröstvårtor fem dagar innan jag plussade. Så alltså inga symptom alls förens 5 dagar efter BIM. Väntade tvillingar.

Nu går jag i väntan på att få testa på julafton tänkte jag då är jag på ÄL + 11. Men känns tyvärr som mensen är på igång

• dummamej2
    ensamärstark skrev 2015-12-21 23:19:13 följande:

Varit gravid en gång. Plussade på BIM + 10 hade lätt molvärk o ömma bröstvårtor fem dagar innan jag plussade. Så alltså inga symptom alls förens 5 dagar efter BIM. Väntade tvillingar.

Nu går jag i väntan på att få testa på julafton tänkte jag då är jag på ÄL + 11. Men känns tyvärr som mensen är på igång

Å hoppas det är molvärk du känner av och inte mensverk... så mysigt om du hade fått plussa på självaste julafton! Bästa julklappen ju!
  • dummamej2
    ensamärstark skrev 2015-12-21 23:19:13 följande:

Gjorde du föresten något test innan bim+10? Eller var det först då du tog ett test?:)
  • ensamärstark
    dummamej2 skrev 2015-12-21 23:52:46 följande:

Gjorde du föresten något test innan bim+10? Eller var det först då du tog ett test?:)

Jag gjorde test tre dagar innan tror jag jag minns inte riktigt. Är över 7 år sedan
  • Jw83

Under hela vår relation och i min relation innan dess ( ca 10 år) så har jag kört utan p-medel och bara använt avbrutet samlag. Dvs mannen har dragit ut den precis innan. Vi har har sex ofta och speciellt mycket under ägglossningen ( jag har större lust då).

Jag har aldrig blivit gravid.

Men så fort min make kom i mig så blev jag gravid med vårt första barn. Andra barnet blev jag också gravid med direkt efter ett fullgånget samlag.

Jag har även en vännina som körde denna metod i 8 år utan att bli gravid. När dom började försöka på riktigt så blev hon gravid direkt.

Med båda barnen så plusade jag starkt och tydligt med både stickor och digitala en vecka innan beräknad mens.

Har du graviditetssymtom så beror dessa på graviditetshormoner. Plusade du inte så beror dina suåymtom troligtvis på något annat.

Varför kör ni avbrutet om ni vill ha barn?

• SecretlyMe

Jag kommer vara jättetråkig och berätta att de symtom du beskriver, som är så långt före bim och så kort efter ägglossning inte är pga en graviditet.

Jag ska berätta varför Efter ägglossning och när ägget befruktas så börjar det celldelas på vägen ner mot livmodern. Befruktningen sker i äggledaren. Det befruktade ägget behöver celldelas till en s.k blastocyst innan det kan fästa, och detta tar minimum 5 dagar. Först därefter kan ägget fästa i livmodern. Det tar mellan 5-10 dagar innan ägget fäster och därefter börjar hcg produceras, som är det hormon som graviditetstester mäter, men det tar några dagar för testet att reagera på hormonet. Således kan man plussa mellan 10-16 dagar efter ägglossning

Varför många tycker sig känna symtom tidigt är för att efter ägglossning produceras ett hormon som heter progesteron som bildas av gulkroppen som blir efter ägglossning. Progesteron ger symtom i form av ömma bröst, illamående, acne, trötthet och uppsvälldhet. Varför det liknar gravidsymtom är för att progesteron även är det hormon som är dominerande i en graviditet och därför är det svårt att skilja på gravidsymtom och vanliga symtom efter ägglossning. Så de som känner ömma bröst direkt efter ägglossning känner enbart av progesteronet, inte en graviditet, så länge det inte kan bevisas med ett graviditetstest.

Mao - man kan inte skilja på gravidsymtom och vanliga symtom efter ägglossning. Har du dessutom fått ett negativt test så har dina symtom inte berott på graviditet. MEN, alla negativa test före bim kan vara felaktiga, det är först efter bim ett test är 99% pålitligt

Men de symtom du har haft beror tyvärr inte på graviditet. Jag hoppas dock att du får en fin julklapp i år i form av ett fint plus Lycka till!

• dummamej2
    Jw83 skrev 2015-12-22 08:13:21 följande:

Under hela vår relation och i min relation innan dess ( ca 10 år) så har jag kört utan p-medel och bara använt avbrutet samlag. Dvs mannen har dragit ut den precis innan. Vi har har sex ofta och speciellt mycket under ägglossningen ( jag har större lust då).

Jag har aldrig blivit gravid.

Men så fort min make kom i mig så blev jag gravid med vårt första barn. Andra barnet blev jag också gravid med direkt efter ett fullgånget samlag.

Jag har även en vännina som körde denna metod i 8 år utan att bli gravid. När dom började försöka på riktigt så blev hon gravid direkt.

Med båda barnen så plusade jag starkt och tydligt med både stickor och digitala en vecka innan beräknad mens.

Har du graviditetssymtom så beror dessa på graviditetshormoner. Plusade du inte så beror dina suåymtom troligtvis på något annat.

Varför kör ni avbrutet om ni vill ha barn?

Jag har kört med avbrutet samlag i ca 4 år och blivit gravid 3 gånger, ena gången blev det ett missfall.

Varför han inte kom i mig då är för att vi har börjat försöka lite smått bara, typ "händer de så händer de" annars har vi tänkt börja seriöst med att försöka till sommarn då vi förhoppningsvis är färdig med vår husrenovering :)

Godjul!
  • dummamej2
    SecretlyMe skrev 2015-12-22 08:16:29 följande:

Jag kommer vara jättetråkig och berätta att de symtom du beskriver, som är så långt före bim och så kort efter ägglossning inte är pga en graviditet.

Jag ska berätta varför Efter ägglossning och när ägget befruktas så börjar det celldelas på vägen ner mot livmodern. Befruktningen sker i äggledaren. Det befruktade ägget behöver celldelas till en s.k blastocyst innan det kan fästa, och detta tar minimum 5 dagar. Först därefter kan ägget fästa i livmodern. Det tar mellan 5-10 dagar innan ägget fäster och därefter börjar hcg produceras, som är det hormon som graviditetstester mäter, men det tar några dagar för testet att reagera på hormonet. Således kan man plussa mellan 10-16 dagar efter ägglossning

Varför många tycker sig känna symtom tidigt är för att efter ägglossning produceras ett hormon som heter progesteron som bildas av gulkroppen som blir efter ägglossning. Progesteron ger symtom i form av ömma bröst, illamående, acne, trötthet och uppsvälldhet. Varför det liknar gravidsymtom är för att progesteron även är det hormon som är dominerande i en graviditet och därför är det svårt att skilja på gravidsymtom och vanliga symtom efter ägglossning. Så de som känner ömma bröst direkt efter ägglossning känner enbart av progesteronet, inte en graviditet, så länge det inte kan bevisas med ett graviditetstest.

Mao - man kan inte skilja på gravidsymtom och vanliga symtom efter ägglossning. Har du dessutom fått ett negativt test så har dina symtom inte berott på graviditet. MEN, alla negativa test före bim kan vara felaktiga, det är först efter bim ett test är 99% pålitligt

Men de symtom du har haft beror tyvärr inte på graviditet. Jag hoppas dock att du får en fin julklapp i år i form av ett fint plus Lycka till!

Det är bra att du kommer och drar ner mig på jorden lite ;) är på bim +2 idag (enligt min kalender men jag tror bim dagen är idag!).

Vaknar upp -> trött, huvudvärk och illamående, lite molvärk.

Vi får se om mensen kommer idag :) hade vart så skönt att få de svart på vitt!
  • Ananass

Jag plussade på bim+4, hade (för ovanlighetens skull) inga symptom innan bim. Ömma bröst kom på bim dagen och illamåendet kom i v.5. Det enda som jag nu i efterhand kan komma på är ett par dagar innan bim, jag och min sambo var ute och körde och jag blev sugen på muffins, körde till drive in på mc Donalds och beställde en muffins, varpå de svarade att de var slut! Kunde inte hålla tårarna tillbaka och blev helt förstörd. Sen visade det sig att muffinsen inte alls var slut :) lycklig blev jag! Men det kunde lika väl vatt pms så inget jag tänkte vidare på ;) men nu sitter jag här i v.19 och ska på ultraljud om några timmar!

• dummamej2
    Ananass skrev 2015-12-22 11:03:04 följande:

Jag plussade på bim+4, hade (för ovanlighetens skull) inga symptom innan bim. Ömma bröst kom på bim dagen och illamåendet kom i v.5. Det enda som jag nu i efterhand kan komma på är ett par dagar innan bim, jag och min sambo var ute och körde och jag blev sugen på muffins, körde till drive in på mc Donalds och beställde en muffins, varpå de svarade att de var slut! Kunde inte hålla tårarna tillbaka och blev helt förstörd. Sen visade det sig att muffinsen inte alls var slut :) lycklig blev jag! Men det kunde lika väl vatt pms så inget jag tänkte vidare på ;) men nu sitter jag här i v.19 och ska på ultraljud om några timmar!

Åååå guuu så mysigt :) grattis till miraklet! Å va mysigt med ultraljud! Hoppas bebis växer som den ska och att allt är bra med er! Kramis :)
  • 7400893

Du har varit gravid 3 gånger och undrar hur andras symtom var? Känner du inte igen dina egna sen tidigare?

• dummamej2
    7400893 skrev 2015-12-22 13:00:51 följande:

Du har varit gravid 3 gånger och undrar hur andras symtom var? Känner du inte igen dina egna sen tidigare?

Nej mina symtom har varit olika för varje gång! Första hade jag magkatarr konstant med innan jag insåg vad det var. Med andra så hade jag ont i brösten och flytningar. Denna gång illamående!
Svar på tråden gravid eller inbillning?!