Anonym (Här!) skrev 2015-12-24 01:27:02 följande:
Jo, klart vi finns! Här har du en, som inte ens har en partner... Funderar på olika alternativ konstant för tillfället och väger för- mot nackdelar.
Älskar du honom? Älskar han dig? Hur tydlig är du med den biologiska faktorn och du inte viöl riskera att vänta för länge?
Jag älskar honom... och är faktiskt säker på att han älskar mig....
Och jag är övertydlig med hur jag ser på det hela... Men han kan liksom inte tänka framåt... Eller tvinga sig till saker.... Och med det menar jag att han inte känner sig redo om han inte har jobb... och han har sökt i snart ett år utan tur... mycket för att han är väldigt stel i sitt tänkande, men det går inte att få honom att se det, nu har han börjat söka annat (äntligen) men är då väldigt tydlig med att det är tillfälliga jobb bara tills han hittar det han vill ha, så han söker inte fasta tjänster utan bara vikariat osv.... Allt det är såååå frustrerande för mig... Nu har han till och med pratat om att gå tillbaka och plugga på heltid.....
Samtidigt har jag sagt till honom att det måste börjas i år... jag vill inte vänta längre... jag vill inte börja om två år och få höra att det är försent....
Men kom ett gigantiskt steg framåt häromdagen. Vi hade varit och festat med lite vänner, och när vi kom hem så lite rund under fötterna så tog jag upp ämnet igen. Man skulle kunna tro att han tröttnat på att jag drar upp det var och varannan dag men nej han är lugn och verkar ta det med ro.
Iallafall så denna gång så började jag som vanligt med att prata om att jag inte vill vänta, och att det ju faktiskt tar tid innan det väl är ett barn ibland oss från det vi börjar försöka, om det ens blir något...... Föreslog att vi lite avslappnat bara skippa skydd, och se vad som händer. Han bara svarade sitt vanliga glidande svar om inte just nu....
Varpå jag lite aggressivt tillslut halv fräser "Och om jag skulle vara gravid nu vad skulle du säga då? Skulle det vara så jävla hemskt? Skulle du bli besviken?" Varpå han svarar uppriktigt förvånad "Nej så klart inte!!" och sedan tittar han på mig med stora ögon och säger "Är du gravid??!!" Han låter inte negativ utan bara förvånad... Jag kan inte hjälpa det utan börjar skratta och säger " Inte vad jag vet!! Men älskling med tanke på hur många drinkar jag hade ikväll tillsammans med det faktum att vi använder kondom, va tror du?"
Varpå han faktiskt har mage att låta lite besviken och säger... "Nej det förstårs....."
Så jag hoppas på att han skall vara lättare att få med på min sida nästa gång jag har chans att får chans att ta upp ämnet.... Hela julhelgen har dessutom hans mamma varit på mig med små vinkar om att hon vill ha barnbarn.... Hon har redan flera, och har precis fått veta att hon skall bli gammelmormor så man kunde tro att hon skulle sluta pressa mig.... men nepp......
Och du själv, hur känner du inför tanken på att kanske vara helt ensam mamma. Det är en tanke som skrämmer mig ganska så mycket, med en partner, eller iallafall en existerande pappa, har man lite "avlastning". Men samtidigt hellre ensam mamma än aldrig mamma kanske?.... Finns många tankar som rör sig när man når vår ålder och står utan barn....