• Jennelii

    Fräscha smala nyblivna mammor...

    ser man banne mig överallt....små bebisar i vagnar o platt mage på mammorna o smala som stickor... *mummel* Jag satt på en bänk o tittade lite på folk o dom är ju hur många som helst, o fräscha ser dom ut oxå...som att dom bara lånat barnet typ =) Visst, det är ju så man VILL se ut (men inte gör) men hur gör dom? Går det av bara farten eller kämpar dom? Med mitt andra barn gick jag ner utan att jag gjorde nåt, gick ner till 58 kg och jag är 177 cm så jag var rätt smal, så smal har jag aldrig någonsin varit...varken före eller efter =)

    Jag kan bli lite knäpp o tänka att "jamen bara jag får bebisen så kommer jag att bli jättesmal o fin, vänta bara..." fast det lär jag ju få se i stjärnorna efter, jag är enormt lat (o bekväm) och orkar verkligen inte träna, tycker det är supertrist att vara ute o gå bara...o simma lär jag aldrig mer kunna göra efter bebisen kommer för jag kommer aldrig att ha barnvakt...jag verkar tro att en snygg kropp kommer automatiskt =) Men jag vet ju att det inte är så...jag brukar inte ha problem egentligen, brukar se helt ok ut trots tre barn o att jag aldrig tränat...brukar tänka att det skulle ändå kunna bli så mkt bättre om jag tränar. Men jag orkar ändå inte....mest är det kanske min sociala fobi som sätter stopp för det, vågar helt enkelt inte fara dit där det är massa folk, simma är ok men det är annorlunda. Aldrig på nåt träningsställe där nån kan SE om jag gör fel tex....

    Jag har aldrig sett mig som tjock....känns som jag är rätt ok...men när man ser sig i ett skyltfönster, eller på kort eller bara när man provar kläder...herregud!!! Jag kan ärligt inte ha några byxor jag tycker är snygga (INNAN jag blev gravid alltså) och jag vägrar inse att jag är tjock....en dag var jag på varenda affär i hela stan men inget passade, till slut bara rusade jag till bilen och grät hela vägen hem....jag ÄR inte tjock...jag vägrar. När jag beklagar mig för min kille säger han bara att jag får väl göra nåt åt saken då eller ger mig nån liten pik, istället för att säga att han tycker om mig som jag är... Jag vet att han har väldigt svårt för tjocka...fast det är samtidigt fel ord för jag dömer inte ANDRA för hur dom ser ut, har svårt att säga att nån är direkt tjock, vissa är ju bara SÅ fina fast dom är överviktiga....men jag känner mig bara som en oformlig massa....ibland vill jag inte klä av mig så han ser eller jag har svårt att ha sex för det känns som att han tycker jag är äcklig och avtändande...usch, jag tycker inte om mig själv längre.... =(

  • Svar på tråden Fräscha smala nyblivna mammor...
  • Villes mamma

    Du och jag har verkligen nå´t gemensamt! Känns som om jag skrivit det där.

    *Kramar om*
    // Jenny

  • turia

    Det är nog tyvärr så att med åren blir det svårare att få av sig kilona, huga!!
    Så det e bara nog o träna ordentligt om det ska funka o dra ner på såserna

  • Jennelii

    Jo jag såg en markant skillnad när jag fyllde 30....helskumt..som en gräns att nu är det kört typ =)

  • giz

    håller bara med......... jag är verkligen en oformbar massa fortfarande 11 månader efter förlossningen............ jag som kämpade så hårt att komma ner till stl 42 innan gravideteten...... nu gråter jag bara när jag tittar i min garderob........ inget passar fast jag äter sunt och rör mej. och jag vägrar handla större kläder jag ska i det jag hade innan men men

  • Barn2

    Innan jag födde forsta barnet var jag ca 46 kilo, gick upp i vikt 8 kilo under graviditeten och efter födseln gick jättesnabbt till mina 46 (typ på 1 månad max) MEN då var jag 21 år gammal! Nu när jag är 30+ vägde jag innan graviditeten 58 kilo (164 lång) och nu 63 nästan. Det jag vill säga är att ÅLDERN HAR betydelse och hur man än vrider och vänder blir man inte lätt smalare även om man VILL SÅÅÅÅ gärna :) Sen beror det också på hormonerna, ämnesomsättningen, arv.., bentjockhet...hur mkt man ÄTER, vad för MAT man äter osv osv osv

    OCH bry er inte om skyltdockorna och smala smala tjejer. Vem sa att de ser vackra ut? De ser sjuka ut de flesta. Jag själv har alltid varit smal men inte som skyltdocka (jo kanske när jag var 20-25). Jo 58 är inte heller så mkt men smal vill jag INTE vara igen :)

  • Jennelii

    Jag har en "kompis" som är 22....hon har den mest perfekta kroppen man kan hitta, man skulle kunna döda för att få den.... Hon ser sådär lagomt mjuk ut på nåt sätt, inte alls överviktigt och inte heller sådär smal så hon blir "hård" om ni fattar. Hon har förstås inga barn och alltid tighta byxor o tighta topar (vilket jag oxå alltid haft...förutom det sista året...). Men hon klagar....o kolla hennes valkar, och så böjer hon ihop sig o klämmer allt hon kan...o vilka celluliter sen (vart då??) o hon är ju så blek...jättefin färg jämt, året runt... *GAH* Hur känner man sig i närheten av henne då?? *stön*

  • Isabella

    Barn2
    Tog lite illa upp av ditt inlägg. Jag är själv smal o har en tös på sex månader. Folk säger till mig att det ser inte ut som jag har fött barn o att jag får allt ta o lägga på mig lite. Jag tycker inte du kan säga att smala tjejer ser sjuka ut. Jag skulle aldrig får för mig att sitta o säga att tjocka människor ser sjuka ut! Jag har inte gjort ngt för o vara så här smal, det enda jag gör är att gå mkt. Godis o kakor äter jag varje dag i princip. Vissa är bara smala!

  • Jennelii

    giz: men har du NÅT du kan använda då? Jag hade en LÅNG period då jag verkligen inte hade pengar så jag fick nöta på det jag hade...plagg efter plagg fick slängas. Sen gjorde jag en abort o efter det gick jag upp 7 kg...o nu har jag ju gått upp mer eftersom jag är gravid =) Men jag hade verkligen INGET som gick att använda, ett par gympabyxor (röda plysch) o några gamla reklam t-shirts från 80-talet och 2 par urtrasiga gympaskor...(hade iof massa urtighta korta topar men...hehe....dom kunde jag ju inte ha längre) När jag sen fick pengar visste jag inte vart jag skulle börja eftersom jag inte hade nåt alls...började jag med snygga byxor hade jag ju inte skor att ha till...tex...sen hittade jag ju inga byxor heller. Nåja... Men sen blev jag gravid och då, för första gången, köpte jag mammakläder. Har inte gjort det med dom andra barnen men nu har jag lite jag kan kombinera ihop så att jag tom känner mig lite ok ibland, så länge jag har en lång skjorta eller kofta hängandes över arslet... Men jag tänkte att det var lika bra att köpa nåt jag kan ha NU...och ta tag i det sen ist, efter barnet kommit. Onödigt att köpa kläder jag kanske ändå inte kan ha då...o inte ens nu =)

  • Venus

    Jag är en av dessa smala människor som folk verkar sukta efter att vara...
    Kan inte förstå hur någon kan vilja ha det som jag har det...
    43kg och 162 lång, fött 2 barn, 2001 och 2004...
    Ska vara glad över om det finns kläder som sitter snyggt och bra i storlek 32 (ibland 34), jag har långa ben, jo det är snyggt, men hitta byxor som passa längden är inte roligt, det är jobbigt... Tröjor, klänningar och toppar kan jag köpa på barnavdelningen, jo det är kul, och det menar jag för man ser ju aldrig ut som en vuxen efter det...
    Jag fyller 23 snart och funderar dagligen på hur och om och när jag kommer kunna lägga på mig ett par hekton eftersom allt bara rinner av...
    Jag har trots allt gått upp 13 resp 15 kg med mina barn, men inte har det hjälpt, 2-3 veckor efter förlossningen så har allt varit borta...

    Nu har jag märkt att min smala midja på -60 cm är borta och att mina magmuskler är lite slappa, konstigt??? Nej jag hinner inte träna upp dem heller, tur att man har en sambo som tänder på en oavsett... Har iofs inte tränat på 4 år nu, så varför ska jag börja nu???

    Så visst klagar jag på min valk och "fläskiga" mage, den som många säger vara obefintlig...
    Men för mig är den där, för mig finns den, och detta är ju endast för att JAG ser den... Man är ju som mest kritisk mot sig själv och sin egen spegelbild...

  • Isabella

    Venus: Håller med dig. Jag är också lång (1,74) o att hitta byxor som passar är näst intill omöjligt. När jag väl hittar ett par så köper jag två

Svar på tråden Fräscha smala nyblivna mammor...