• Anonym (knottra)

    Ömmande liten knottra på insidan av inre blygdläpp?

    Hej,

    Jag har några dagar och ibland tidigare också känt att det finns en liten ömmande och svidande punkt i underlivet på mig. Tittade nu och såg en liiten rödaktig punkt långt in på ena inre blygdläppen, på insidan av den. Den är långt in på blygdläppen så den liksom ligger emot den del som i sin tur är runt själva öppningen, om du förstår min beskrivning? Man måste liksom gräva fram sig på blygdläppen för att komma åt att se. 

    I vilket fall, det ser nästan ut som en knottra av något slag. Jag ska inte ha några könssjukdomar, är med fast partner sedan tre år tillbaka och ingen av oss har varit med någon annan denna tid och jag har blivit testad mot könssjukdomar under min graviditet (minns inte vilka men det var något standardtest de tog på alla gravida).

    När jag pillade på knottran gjorde det väldigt ont och sved. Kan du säga vad det skulle kunna vara? Jag misstänker att den är återkommande för det är där jag har känt av sveda och ömhet ibland. Finns det någon form av körtlar eller liknande som kan bli på det viset och vad skulle man kunna göra åt det?

  • Svar på tråden Ömmande liten knottra på insidan av inre blygdläpp?
  • Aleksandra Barnmorska

    Hej! Det kan vara en liten svullen bartolinitkörtel men även en herpes el kondylomblåsa. Herpes och kondylom testar man inte för utan det är en klinisk bild. ring mvc och be en bm titta.

    ¨lycka till

  • Anonym (knottra)

    Vad gör man om det är en bartolinitkörtel? Jag ser att jag har på andra blygdläppen också, på samma ställe som på den första. 

    Jag har kontaktat gyn och väntar på tid, får hoppas det ger nåt.

Svar på tråden Ömmande liten knottra på insidan av inre blygdläpp?