• Bodrum

    Positivt graviditetstest 1 vecka efter mens?

    Hej! Jag har varit med om en rätt skum grej. Hade ägglossning enligt digitalt ägglossningstest för 3 veckor sedan. 10 dagar senare fick jag en blödning som var precis som en vanlig menstruation, alltså riklig och utan smärta. Dag 8 i nästa cykel skulle jag ta ägglossningtest och då var det starkt positivt. Tyckte att det var lite konstigt och tog ett graviditetstest. Som var positivt! Testade sedan med veckoindikator som sa gravid 2-3 veckor efter ägglossning. Detta skulle stämma med att jag är gravid nu, men inte med att jag skulle ha fått missfall förra veckan! Rimligen borde väl HcG inte stiga efter ett missfall?? Men med en kraftig blödning som den jag hade så känns det skumt att jag skulle vara gravid. Hur ska jag tänka? Med vänlig hälsning, Bodrum

  • Svar på tråden Positivt graviditetstest 1 vecka efter mens?
  • Bodrum

    Ja, och varit på kontroll. Jag ÄR gravid trots den kraftiga blödningen. Har dessutom haft ytterligare en omgång med blödning, stora klumpar och ont i magen, men det lilla livet hänger kvar ändå som det ser ut nu. Väldigt konstigt.

Svar på tråden Positivt graviditetstest 1 vecka efter mens?