• brorbruno

    Missfall

    Jag fick ett missfall för tre veckor sedan, var då i vecka sju. Blödde i knappt två veckor. Två veckor efter missfallet gör jag clearblues ägglossningstest samt ett gravtest. Gravtestet visar då negativt (gjorde även ett till häromdagen för att vara säker, även det negativt). Ägglossningstestet visar även det negativt första dagen. Dagen där på och några dagar därefter visar det positivt (glad gubbe)

    MIn fråga är om någon annan har erfarenhet av detta? Tänker att mina hormoner borde vara borta då gravtestet visar negativt.

    Idag har det gått exakt tre veckor sedan missfallet och jag får en liten blödning. Vet inte om det beror på känsliga slemhinnor, tidig mens el nidblödning?

    Undrar för att jag självklart vill bli gravid så snart som möjligt.

  • Svar på tråden Missfall
  • Fio

    Jag fick själv MF i början av mars i v 12. Testade sedan positivt på äl-test ca 2,5 vecka efter MF. En dryg vecka därefter fick jag blödningar som kom och gick och var ganska lätta. Sju dagar tog det innan de var över och jag antar att det var mensen som var både tidig och konstig... (Tog gravtest som var negativt...). Tror kroppen kan bete sig lite konstigt efter MF men det är bara att kämpa på!

  • brorbruno
    Fio skrev 2015-04-14 23:18:22 följande:

    Jag fick själv MF i början av mars i v 12. Testade sedan positivt på äl-test ca 2,5 vecka efter MF. En dryg vecka därefter fick jag blödningar som kom och gick och var ganska lätta. Sju dagar tog det innan de var över och jag antar att det var mensen som var både tidig och konstig... (Tog gravtest som var negativt...). Tror kroppen kan bete sig lite konstigt efter MF men det är bara att kämpa på!


    Gjorde du nåt gravtest som va negativt då du gjorde äl-test?
Svar på tråden Missfall