• Anonym (Lön)

    Högutbildade vad har ni för lön?

    Ni som har en högskoleutbildning, vad har ni för lön? Hur länge har ni varit verksamma inom yrket? Hur många år har utbildningen varit?

    Jag har lön på 27 500 kr, har en masterexamen (5 år) inom naturvetenskap. Jag har varit anställd i 1 år efter examen.

  • Svar på tråden Högutbildade vad har ni för lön?
  • Anonym (Advokat Bruno)

    Är advokat tjänar lite olika beroende på hur mkt jobb det blir men snittar runt 70-80/mån. Har jobbat i 10 år ungefärtjänade 22 tusen första året.

  • Anonym (civ ing)

    Civ ing. och har en månadsön på 45. Jobbat 15 år.
    Ingångslönen var på 20.

  • Anonym (Morsan)

    22 000/mån, 4 år på högskola, 4 år på samma arbetsplats.. Ska byta

  • Anonym (abc)

    Ekonom med it-inriktning. 8 års erfarenhet (varav 2 år som föräldraledig), 45 000.

  • Anonym (abc)

    Ingångslön på 26, jobbar som projektledare och har prioriterat bra anställningsvillkor framför lön.

  • Studentpappa
    Anonym (abc) skrev 2015-04-03 07:00:36 följande:

    Ingångslön på 26, jobbar som projektledare och har prioriterat bra anställningsvillkor framför lön.


    Vad är det för speciella villkor?
  • Anonym (tdl)

    tandläkare, gick ut för ca 6 år sedan
    53000kr

  • Anonym (bibliotekarie)

    Ungefär 20,200 plus tillägg före skatt, efter skatt ungefär 16,000. FM efter fem år på universitet, jobbar på bibliotek. Bibliotekarier har dålig lön och ingen uppskattning i samhället, om vi inte älskade våra jobb så skulle nog inte biblioteken finnas kvar.

  • Anonym (SV-Lärare)

    Lärarprogrammet, 5,5 år på högskolan. Tjänar idag 25 000 kr/mån, i augusti börjar jag ett nytt arbete och får då 28 000 kr istället. Mindre än en 1 års erfarenhet.

Svar på tråden Högutbildade vad har ni för lön?