• Zerafina

    Byta lägenhet i Sthlm mot Uppsala? Och vill höra mer om områden i U-a

    Hej! Jag undrar vilka chanser man kan ha att byta en större 3:a i sydvästra Solna mot en central 2-3:a i Uppsala? Är bara nyfiken på mina eventuella möjligheter då jag kanske vill söka arbete i Uppsala i framtiden. Undrar även över vilka områden som är bättre resp sämre i Uppsala. Hoppas någon kan svara.. 

  • Svar på tråden Byta lägenhet i Sthlm mot Uppsala? Och vill höra mer om områden i U-a
  • jaghopparhögt

    Mycket goda, det är ingen brist på människor som vill flytta från Uppsala till Stockholm. Det enda problemet är att det inte finns så jättemånga bra områden i Uppsala som har hyresrätter nu, särskilt inte om man vill ha en någorlunda rimlig hyra.

  • Zerafina
    jaghopparhögt skrev 2015-01-03 15:20:36 följande:

    Mycket goda, det är ingen brist på människor som vill flytta från Uppsala till Stockholm. Det enda problemet är att det inte finns så jättemånga bra områden i Uppsala som har hyresrätter nu, särskilt inte om man vill ha en någorlunda rimlig hyra.


    Okej, så vilka områden är det som ligger hyfsat centralt och som är bra då? Hyra ska helst inte passera 10000 sek men i övrigt är jag öppen för förslag.  
  • Jag är bara jag

    Vart du än tänker flytta så undvik till varje pris Stenhagen,Gottsunda och Valsätra! Getton ingen normal mänska vill bo i.

  • jaghopparhögt
    Jag är bara jag skrev 2015-01-03 16:17:02 följande:

    Vart du än tänker flytta så undvik till varje pris Stenhagen,Gottsunda och Valsätra! Getton ingen normal mänska vill bo i.


    Nu överdriver du väl en aning?
  • jaghopparhögt
    Zerafina skrev 2015-01-03 15:27:19 följande:
    Okej, så vilka områden är det som ligger hyfsat centralt och som är bra då? Hyra ska helst inte passera 10000 sek men i övrigt är jag öppen för förslag.  
    Svårt att veta vad du menar med hyfsat centralt men Salabacke, kvarngärdet och Eriksberg bör ha lägenheter du kanske skulle gilla.
  • Jag är bara jag
    jaghopparhögt skrev 2015-01-03 16:17:59 följande:
    Nu överdriver du väl en aning?
    Nej,jag har bott  i Gottsunda och det önskar jag inte min värsta fiende!  Knarkare som levde rövare hela nätterna,yxmän i trappen,gängbråk,vapen på soc. allmänt levandes. Jag höll på dö rent själsligt och hade jag gått ut kvällstid vilket inte gick hade jag väl dött bokstavligt. Fullt med socialfall och muslimer som bråkar inbördes.
  • jaghopparhögt
    Jag är bara jag skrev 2015-01-03 16:24:39 följande:
    Nej,jag har bott  i Gottsunda och det önskar jag inte min värsta fiende!  Knarkare som levde rövare hela nätterna,yxmän i trappen,gängbråk,vapen på soc. allmänt levandes. Jag höll på dö rent själsligt och hade jag gått ut kvällstid vilket inte gick hade jag väl dött bokstavligt. Fullt med socialfall och muslimer som bråkar inbördes.
    Jag har också bott i Gottsunda och jag märkte inte av något sånt alls. Var i Gottsunda bodde du?
  • Sous
    Jag är bara jag skrev 2015-01-03 16:24:39 följande:
    Nej,jag har bott  i Gottsunda och det önskar jag inte min värsta fiende!  Knarkare som levde rövare hela nätterna,yxmän i trappen,gängbråk,vapen på soc. allmänt levandes. Jag höll på dö rent själsligt och hade jag gått ut kvällstid vilket inte gick hade jag väl dött bokstavligt. Fullt med socialfall och muslimer som bråkar inbördes.
    Det hände en kompis till mig i Eriksberg också att det bodde någon som var kriminell i trappuppgången som drog dit massa galningar. Otur med grannarna kan man ha överallt, det har sannerligen inget att göra med huruvida de är muslimer eller inte.

    Min kompis familj bodde i Stenhagen i tjugo år utan minsta incident av något slag, och Valsätra byggs det ju massa nya hus i...
  • Sous

    TS: Det finns eg inga direkt dåliga områden i Uppsala om du jämför med problemområden i Stockholm. Folk tycker om att låtsas att det finns av ngn anledning, men det gör det inte. Salabacke, Kvarngärdet och Eriksberg har en hel del hyresrätter kvar till mycket rimlig hyra (du kan hyra en trea i Eriksberg för ca 5000 där de är lite sämre upprustade) och de är inom cykelavstånd från centrum. Går mycket bussar också.

  • viseversa

    Du har stor chans för ett sånt byte. Stockholm är väldigt poppis och jag kan tro att du kommer kunna välja och vraka bland erbjudanden på olika lägenheter i Uppsala faktiskt.

Svar på tråden Byta lägenhet i Sthlm mot Uppsala? Och vill höra mer om områden i U-a