• Anonym (M)

Jag har "importerat" min man, fråga vad du vill!

Eftersom vissa medlemmar här har väldigt mycket fördomar om personer som förälskar sig i en utländsk person och sedan blir sambo i Sverige med hjälp av lagen om uppehållstillstånd för blivande sambo/make/maka tänkte jag bjuda på en tråd där ni fråga vad ni vill. Jag kommer fråga på alla relevanta frågor utan att lämna ut identifiera de detaljer.

Och som en extra bonus slipper ni få era inlägg borttagna som off topic i tråden som handlar om något helt annat.

Jag är alltså gift med en utländsk man som flyttade till Sverige genom att söka uppehållstillstånd för att bli sambo med mig.

• Svar på tråden Jag har "importerat" min man, fråga vad du vill!
  • Anonym (-)

Har hans levnadsstandard höjts tack vare flytten till Sverige?

• Anonym (torka?)

Torkar du hans rumpa efter bajsning?

• Anonym (M)

Nej, han bodde i ett EU-land i många år innan han flyttade hit. Han hade ett jobbvisum där. Ursprungligen kommer han från Sydamerika. Om något så har hans standard sänkts eftersom han inte hade ett jobb i början i Sverige så han var tvungen att leva på mina pengar.

• Anonym (M)
    Anonym (torka?) skrev 2014-10-07 16:28:47 följande:

Torkar du hans rumpa efter bajsning?

Som sagt, relevanta frågor....
  • SupersurasunkSara

Haha min första tanke när jag såg rubriken var: Var det hög tull på honom? Tycker det låter så illa men förstår vad du menar.

Hur länge kände ni varandra innan ni tog steget att flytta ihop?

• Anonym (torka?)
    SupersurasunkSara skrev 2014-10-07 16:29:55 följande:

Haha min första tanke när jag såg rubriken var: Var det hög tull på honom? Tycker det låter så illa men förstår vad du menar.

Var det du som var duktig på korvgryta?
  • Anonym (-)
    Anonym (M) skrev 2014-10-07 16:29:02 följande:
    Nej, han bodde i ett EU-land i många år innan han flyttade hit. Han hade ett jobbvisum där. Ursprungligen kommer han från Sydamerika. Om något så har hans standard sänkts eftersom han inte hade ett jobb i början i Sverige så han var tvungen att leva på mina pengar.

Är det många som verkar tro att du har räddat honom från ett liv i fattigdom?
  • Anonym (M)
    SupersurasunkSara skrev 2014-10-07 16:29:55 följande:

I ungefär ett år. Vi bestämde oss att söka efter ca 9 månader för vi visste att det skulle ta tid att få besked. Men sen gick det snabbare än beräknat och han kom hit nästan på dagen ett år efter att vi träffats. Det hjälpte att vi båda är i 30-års åldern tror jag, vi pratade mycket om framtida planer rätt tidigt och vi visste liksom vad vi letade efter hos en partner.

Sen var det ett större steg för honom än för mig. Han lämnade jobb, vänner och lägenhet i landet han bodde, visste skulle han kunna återvända men det är ändå rätt läskigt att packa allt och flytta.
  • Anonym (M)
    Anonym (-) skrev 2014-10-07 16:35:11 följande:

Är det många som verkar tro att du har räddat honom från ett liv i fattigdom?

Ingen av de som står närmast mig, de känner ju mig och honom väl. Men jag har hört lite kommentarer från andra som sagt något om att han ju fått en vinstlott till Sverige för EU landet han bodde i drabbats hårt av eurokrisen. Men de förstår inte hur mycket han måste kämpa för att lära sig svenska och hitta ett jobb här. Där han bodde hade han ett bra jobb som visserligen inte gav så mycket pengar pga krisen men han jobbade i alla fall och gillade det.
  • smulpaj01

Hittade du honom på en dejtingsida, mailade 3 ggr, blev jättekär, bjöd på resan hit för att på en gång gifta er?

Så som män gör när dom IMPORTERAR sina fruar från Thailand eller Ryssland ???

Svar på tråden Jag har "importerat" min man, fråga vad du vill!