• chiapudding

    Slänga eller skänka barntrosor?

    Ja, jag har en omgång trosor i strl 2-4 år. Det känns jättedumt att bara slänga dem, men samtidigt...vill någon ha begagnade underkläder? Jag brukar annars lämna in på nån second hand-butik, men just trosor känns det inte som att de säljer ut på såna.

    Har ni nåt tips på var jag kan skicka dem?

  • Svar på tråden Slänga eller skänka barntrosor?
  • LängtansBlåaBlomma

    Känns som att nån med speciell läggning kan vara intresserad av att köpa / få begagnade underkläder från ett barn. med tanke på att vuxnas underkläder har en strykande åtgång. Men jag vet inte...


    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • Eleonor01
    chiapudding skrev 2014-08-05 18:52:40 följande:

    Ja, jag har en omgång trosor i strl 2-4 år. Det känns jättedumt att bara slänga dem, men samtidigt...vill någon ha begagnade underkläder? Jag brukar annars lämna in på nån second hand-butik, men just trosor känns det inte som att de säljer ut på såna.

    Har ni nåt tips på var jag kan skicka dem?


    Jag hade kastat dem. Inte värt att någon som har fel läggning går å köper dem :/
  • chiapudding

    hmmm...vilken bra idé, jag söker upp nån kinky sida och erbjuder dem sniffa på min unges trosor!

    Snark.

  • chiapudding

    Tänkte snarare att det kan finnas länder där allt tas emot och är bättre än ingenting. Jag skickar dem gärna till nåt sånt ställe eller någon sådan hjälporganisation. Ville bara ha hjälp om var. 

  • LängtansBlåaBlomma
    chiapudding skrev 2014-08-05 18:59:46 följande:

    hmmm...vilken bra idé, jag söker upp nån kinky sida och erbjuder dem sniffa på min unges trosor!

    Snark.


    Ja alltså det stör väl inte direkt om nån sitter och sniffar på dom fast de är tvättade och rena, men en del verkar ha problem med sånt.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • Nyfiken gul

    *skänk direkt till flyktingfamiljer, många av barnen har inga kläder med sig , och det är många gravida som behöver barnsaker. Kolla närmaste flyktingförläggning där du bor

    *ge ett gäng till dagis

    *ring kvinnojouren där du bor, många som flyr våldsamma förhållanden har bara kläderna på kroppen med sig. Barntrosor blir välkomna tro mig!


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • chiapudding

    1. Mmmm, det stör mig precis när jag hör det, för det låter ganska osunt och sorgligt och sjukt och de borde ha bättre saker för sig. Men inget jag lägger någon vidare vikt vid eller bryr mig om.

    2. Jag skrev detta under rubriken välgörenhet och det är inte direkt den sortens välgörenhet jag hade tänkt mig, att ge någons märkliga läggning en trosa. Det var mer att ge till människor i äkta behov.

    3. Jag ger mer än gärna till ensamkommande flyktingbarn fast jag vet fortfarande inte var jag ska vända mig. En adress eller ett namn vore bra.

  • Hobbyarkitekt

    Min son har en hel drös med boxershorts, strl 98-104, vilka jag tänkt sälja. Dessa har nästan enbart används över blöja, samt under en kort period utan blöja efter det att han blev blöjfri (sedan växte han ur de - han är väldigt stor för sin ålder).

    De är superfina allihop, så varför kasta?

    Skänka tänker jag inte heller göra då det nästan enbart är märkeskallingar. Möjligtvis ge de till kompisens son om jag inte får de sålda.

  • LängtansBlåaBlomma

    Kontakta Rädda Barnen i din hemkommun eller flyktingsmottagningsansvarige i din kommun om du vill nå flyktingar.


    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • pgw

    Jag är en helt normal medel-Svensson, och jag har köpt begagnade kalsonger till min son. De har varit hela och rena, går hur bra som helst.

  • ladyluck666
    chiapudding skrev 2014-08-05 18:59:46 följande:

    hmmm...vilken bra idé, jag söker upp nån kinky sida och erbjuder dem sniffa på min unges trosor!

    Snark.


    HAHA! Det väl förskräckligt egentligen men sjukt kul skrivet.

    Jag kastar underkläder. Däremot har jag gett bort fräscha badkläder och strumpor till nära vänners barn. De gör som de vill sen om de vill använda dem eller inte.
Svar på tråden Slänga eller skänka barntrosor?