• Loppan8201

    Sluta med Lutinus efter positivt test?

    Äntligen har jag fått ett plus efter 3 försök! Min testdag var dag 16, igår. Enligt kliniken ska jag efter gravtest sluta med Lutinus (har tagit 2 ggr/dag). Men så läste jag på bipacksedeln igår och där stod att man ska ta i 30 dagar efter påvisad graviditet. Och då började jag googla och verkar som många får äta dem allt till ett par dagar efter plus till 12e veckan. Varför är det så olika tro?

    Är det ngn här som slutat med Lutinus direkt efter plus och det gått bra?? Skulle verkligen behöva lite lugnande ord  så om du har gjort det får du gärna skriva. Kliniken har sommarstängt, annars hade jag självklart ringt till dem... 

    Tack på förhand!!

  • Svar på tråden Sluta med Lutinus efter positivt test?
  • Kattägd

    Jag fortsatte med Lutinus till vecka 12 enligt läkarens ordination. Har du bara recept på det så tycker jag du kan fortsätta ett tag till.

  • Cyanea

    På Sahlgrenska säger de att man ska ta samtliga tabletter man får. Jag tar just nu tre tabletter per dag, men efter plus ska jag minska till två (morgon och kväll) tills mina förpackningar är slut. Det lär inte räcka till så länge efter plusset med den mängd jag fått utskriven, men några dagar till :)

    Personligen tror jag inte att tabletterna är så viktiga. Ditt foster ska ge dig de hormoner du behöver för att behålla graviditeten. Dina läkare vet säkert vad de gör :)

  • Loppan8201

    Tack för ditt svar :) Hittills (peppar peppar) har det gått bra o jag är idag i v 9+0. Håller tummarna för dig mig! När är testdag?


    Cyanea skrev 2014-08-17 17:15:12 följande:

    På Sahlgrenska säger de att man ska ta samtliga tabletter man får. Jag tar just nu tre tabletter per dag, men efter plus ska jag minska till två (morgon och kväll) tills mina förpackningar är slut. Det lär inte räcka till så länge efter plusset med den mängd jag fått utskriven, men några dagar till :)

    Personligen tror jag inte att tabletterna är så viktiga. Ditt foster ska ge dig de hormoner du behöver för att behålla graviditeten. Dina läkare vet säkert vad de gör :)


  • Cyanea
    Loppan8201 skrev 2014-08-17 23:00:27 följande:

    Tack för ditt svar :) Hittills (peppar peppar) har det gått bra o jag är idag i v 9+0. Håller tummarna för dig mig! När är testdag?


    Åh vad härligt!! Inte så långt kvar alltså till de "magiska 12 veckorna" :D 

    Det ligger långt fram, jag är hittills bara på RD2. Fick mitt första embryo igår, så TD är 31/8. Det är därför jag har så färskt i minnet vad de säger att man ska göra från sjukhuset - jag hörde det igår ;) Tack för att du håller tummarna, det känns som att jag verkligen behöver det. 
Svar på tråden Sluta med Lutinus efter positivt test?