Inget blev som tänkt... :(
Fick mitt tredje barn för 3 månader sedan. Sedan dess har livet varit kaos. Bebisen är minst sagt high maintainance.. Ammar varannan timme dagtid, var fjärde timme nattetid.
Tål ingenting. Jag lever på ris, potatis, rent kött (kyckling, köttfärs osv). Allting annat - Mjölkprotein, ägg, fisk, gluten, all dricka bortsett vatten - leder till stora reaktioner. Det går då åt 20-25 bajsblöjor på 1 dygn. Skrik i timmar. Kräkningar. Det gör givetvis att jag numer avskyr att amma. Har prövat Althera, Nutramigen, Profylac mfl. Dels så verkar flaskan som så inte riktigt fungera (ja jag har testat ett tiotal olika) och vi har testat nappar med flera olika. Och dels så blir reaktionerna värre, extrema och jag återgår då till bröstet...
Bebisen kan inte ligga själv, aldrig någonsin, nada. Om jag lägger ner bebis så sover han max 5-10 minuter. Det fungerar att ligga på axeln, iallafall ibland. Jag kan inte gå på toaletten, inte ens nattetid, för då skriker bebis. Laga mat får jag göra snabbt och med en hand - vilket inte alltid är så lätt eftersom jag också fått karpaltunnelsyndrom. (höger hand domnar bort, tappar styrka, tappar saker och har jävligt ont i den).
På vardagarna är jag själv med detta. Pappan är hemma fredag till söndag. Han kan inte ta ut föräldraledighet av olika anledningar. 5-åringen har plötsligt blivit bebis igen också. Trotsar, skriker, bråkar, vaknar på nätterna och kissar i sängen till och från. Min syster är här så ofta hon kan för att ta bebis en stund, men hon har jobb och själv barn.
Jag orkar snart inte längre.