• Anonym (Undran)

    Elektrosex

    Någon som har provat på elektrosex? Kan ju inte säga att jag har tänkt en tanke på det innan men då jag och tjejen letade efter lite nya udda leksaker kom vi in på just detta. Slutade med att vi köpte någon liten nu till att börja med, såg ut lite som en vibrator men skulle skicka ut lite elektrisk energi istället. 

    Så ja som sagt, någon som provat och stor skillnad mot att till exempel använda vanlig vibrator? Finns ju rätt mycket större och avancerare grejer men tänkte börjar smått för att se om det faktiskt är skönt. 

  • Svar på tråden Elektrosex
  • HasseA

    Ja, vi har provat. Vi har haft en TENS-apparat i snart sex år, inser jag nu, och vi använder den någon gång ibland. Vi "borde" väl använda den oftare, med tanke på de effekter den ger. Vi har en blogg, och när jag beskrev vårt första test av den skrev jag bland annat såhär:

    "Ja, det var vårt första försök med den apparaten. Visserligen hade vi sett att en dam ”talade i tungor” på det diskussionsforum där detta diskuterades, men aldrig hade jag trott att det kunde bli så otroligt som det blev!"

    Ja, det är stor skillnad mot vibrator, det går egentligen inte att jämföra alls.

    Jag har en egen kategori på bloggen för de inlägg där jag har berättat om elektro-sex, så: 
    hasseochanna.wordpress.com/category/tens/


  • Anonym (Undran)
    HasseA skrev 2014-06-12 08:47:16 följande:

    Ja, vi har provat. Vi har haft en TENS-apparat i snart sex år, inser jag nu, och vi använder den någon gång ibland. Vi "borde" väl använda den oftare, med tanke på de effekter den ger. Vi har en blogg, och när jag beskrev vårt första test av den skrev jag bland annat såhär:

    "Ja, det var vårt första försök med den apparaten. Visserligen hade vi sett att en dam talade i tungor på det diskussionsforum där detta diskuterades, men aldrig hade jag trott att det kunde bli så otroligt som det blev!"

    Ja, det är stor skillnad mot vibrator, det går egentligen inte att jämföra alls.

    Jag har en egen kategori på bloggen för de inlägg där jag har berättat om elektro-sex, så: 
    hasseochanna.wordpress.com/category/tens/


    Låter ju himla bra, speciellt efter läst eran blogpost om det! Gör det ännu mer spännande att prova. Men något som jag undrar är att ni skriver att ni använde det på bröstet. Men läser man till exempel den här texten www.vuxentoys.se/elektro-sex.html så skriver dom att man helst inte ska använda dom över midjan. Men antar det är när man kanske använder lite kraftfullare grejer? 
  • HasseA
    Anonym (Undran) skrev 2014-06-12 15:29:27 följande:
    Låter ju himla bra, speciellt efter läst eran blogpost om det! Gör det ännu mer spännande att prova. Men något som jag undrar är att ni skriver att ni använde det på bröstet. Men läser man till exempel den här texten www.vuxentoys.se/elektro-sex.html så skriver dom att man helst inte ska använda dom över midjan. Men antar det är när man kanske använder lite kraftfullare grejer? 
    Ja, jag vet inte exakt, men hela bruksanvisningen till den visar ju inkopplingar på axlar och överarmar osv. Och jag tror aldrig vi haft effekten på mer än typ 1/3 av max.

    Vi sätter ju inte en elektrod på det ena bröstet och en annan på det andra, utan de fungerar ju parvis. Så ett par elektroder på ena bröstet och ett annat par på andra bröstet. Sannolikheten för att en tillräckligt hög ström ska fara iväg förbi den rätta mottagaren till det andra bröstet i stället, den ser jag som "rätt låg". Ström tar ju den lättaste vägen.

    Och apparaten stänger av en kanal om den inte har kontakt med båda dess elektroder, så om en elektrod tex lossnar så stannar den kanalen. Så man kan inte ha en kanal igång utan att ha satt dit båda elektroderna från början (som det också står om på den där sidan).

    Hur andra apparater fungerar vet jag inget om, dock. Men jag känner som så, att skulle en sån här apparat kunna ge dödliga stötar, då skulle de inte kunna säljas alls, eftersom merparten av användare inte ens tittar i bruksanvisningen - och av de som gör det tar många i alla fall inte in varningar. Och skulle inte såna här apparater kunna användas över midjan, då vet jag inte, då har de ju tappat en hel del av sitt användningsområde. Men det är som vi tänker. 

    Så, jag avslutar med: för säkerhets skull, använd aldrig en sån här apparat över midjan!  
  • sinnerman

    Jag har i några år använt elektrosex (e-stim) som krydda i mitt sexliv och när man lärt sig behärska det tekniska så väntar en ny värld av upplevelser. E-stim är inte för alla, men för de som uppskattar detta sätt att ha sex är en hfo (hands free orgasm) en fantastisk upplevelse. 

    Upplevelsen har inga som helst likheter med fysisk stimulering, dvs dildo, masturbator eller andra apparater.  Man ansluter två eller fyra (mono eller stereo) punkter på och/eller runt genitalierna. Själv har jag aldrig varit ovanför midjan. Anser det för riskabelt!!! Vad gäller det tekniska så använder jag en vanlig stereoförstärkare med lite olika anpassningstransformatorer och en dator  som ljudalstring. Det finns många program med färdiga ljudfiler man kan använda. 

    Sensationerna man upplever är allt från ett milt kittlande över ett dunkande till rent brutala sensationer.

    Jag svarar gärna på frågor om någon vill veta mera. Detta är ett fantastiskt sätt att njuta, ensam eller i par!

  • Anonym (Jess)

    Berätta gärna mer, hur känns det? Kan både män och kvinnor komma så? Gör det ont?

  • sinnerman

    Nej! Det gör inte ont, det är en otroligt vanlig missuppfattning att det gör ont. När folk tänker på att sända ström genom kroppen så ser man framför sig någon som sticker fingrarna  (snoppen?) i en väggkontakt. AAAAJJJJ!   Nu pratar vi om relativt svaga strömmar (några mA) och i synnerligen kontrollerade nivåer. Men visst, om man drar på för mycket så gör det ONT! Man är trots allt rätt känslig där nere.

    Det går bra att få en hfo både för män och kvinnor, skillnaden är att det är mera komplicerat att hitta rätt placering av elektroderna på en kvinna. Männen har hela apparaten utvärtes medan en kvinna har hela sin apparat invärtes. Det komplicerar saken en hel del. Det krävs ofta lite experimenterande för en kvinna för att hitta rätt placering. Det finns diverse manicker och mojänger som man kan föra in i slidan (eller anus) för att göra anslutningen av det elektriska "inifrån". 

    Hur känns det?  Beskriv hur mjölk smakar! Inte helt lätt att besvara. Beroende på hur den ljudfil man använder så kan man åstadkomma allt möjligt. Högfrekvent ljud ger en kittlande sensation. Lägre frekvenser känns som om någon kramar kuken. Riktig låga frekvenser ger en surrande känsla. Sen skapar man kombinationer av ljud. Till-från i olika sekvenser, allt från tiondelar av sekunder till minutlånga perioder av puls-paus. Ovanpå det kombinerar man olika frekvenser som ger olika upplevelser. Möjligheterna är oändliga.
    (Hade det gått att göra så hade jag kunna bifoga en mp3-fil som exempel på hur en sådan fil låter. Men det är ingen njutning för örat!!!!)

  • Anonym (Jess)

    Vad intressant! Och lite läskigt, det är ju el liksom... Trots att det då inte ska göra ont, men ändå är tanken på el lite ovan! Blir sugen på att prova.

  • sinnerman

    Billigaste och enklaste sättet att testa är att köpa en TENS-elektrostimulator på Clas Ohlson. Kostar en femhundring och är en bra och billig maskin. 
    Den används egentligen för att lindra muskelsmärtor så ingen kommer att titta snett på dig om du köper en sådan. 
    Har själv testat den, och den kan vara en bra maskin för nybörjaren. 

  • Johan Ason

    Gammal tråd....men intressant. Någon som testat en vanlig tens med sexelektroder?

  • Starlite
    Johan Ason skrev 2018-02-04 19:24:19 följande:

    Gammal tråd....men intressant. Någon som testat en vanlig tens med sexelektroder?


    Jodå det fungerar helt ok.  Tens från Clas Ohlson och pads. Har nu inhandlat ledande gummiringar .
  • Lazzi

    Finns ju mystim med o jag har de till min bur o de är en häftig känsla går ju att ställa i olika nivåer o pulser 

  • Starlite

    Mystim ja men har funderat på en Cefar Tens. Man kan köra 2 olika individuella program samtidigt.
    Sen kan man ju även träna musklerna och sånt med den . 😁 

  • Starlite

    Köpte även en probe mystim Don Juan.
    Den har 2 metallringar i sig men kopplar jag båda kablarna i den så vill det sticka och bränna lite känns det som. 
    Kan metallringarna sitta för nära varandra kanske?
    Måste koppla en kabel från proben och en annan till en ring på penis.
    Men tror jag måste ta rätt för en av dom vill ändå sticka.

  • Anonym (Engelska)
    sinnerman skrev 2014-11-07 09:56:04 följande:

    Billigaste och enklaste sättet att testa är att köpa en TENS-elektrostimulator på Clas Ohlson. Kostar en femhundring och är en bra och billig maskin. 
    Den används egentligen för att lindra muskelsmärtor så ingen kommer att titta snett på dig om du köper en sådan. 
    Har själv testat den, och den kan vara en bra maskin för nybörjaren. 


    Vet du om det går att ansluta penis straps till TENS?
  • Starlite
    Anonym (Engelska) skrev 2024-01-16 09:18:19 följande:
    Vet du om det går att ansluta penis straps till TENS?
    Vad menar du med straps? Gummiringar så ja.
  • Starlite
    Anonym (ABC) skrev 2024-01-21 21:16:51 följande:

    Låter obehagligt


    Inte så farligt som det låter faktiskt.
  • Starlite
    Anonym (ABC) skrev 2024-01-21 21:16:51 följande:

    Låter obehagligt


    Jag skulle beskriva det mer som invändiga vibrationer.
    Ingen sprakande elkablar direkt 😁
Svar på tråden Elektrosex