• Blutsaft

    Alla dessa hjälpsidor som poppar upp som svampar

    Jag har suttit och kollat på alla dessa hjälpsidor på fejjan som ploppar upp som svampar ur jorden. Alltså helt ärligt den ena jäkla sidan är ju mer oseriös än den andra. Någon fler som märkt detta??
    En sida ville enbart ha presentkort man kunde inte ens skicka mat till familjen som behövde hjälp en sådan sida känner då jag mej rätt skeptisk mot omtanken hette den sidan sen på en sida som jag inte minns namnet på så var det jätte många som sökte anonymt alltså givaren fick inte ens vet vem som behövde hjälp. Jag kan förstå att man inte vill lägga ut sitt namn på fejjan men att alla på sidan har sådana hemskt hemförhållanden att de måste vara anonyma luktar bränd katt för mig eller vad man nu brukar säga.
    Hjälpande hjärtan har redan varit omtalat här har jag sett och där var det ju också en massa konstigheter sen änglarrunt hörnet deras historier är ju utöver det vanliga men grejen är den att jag har läst om liknande historier på andra sidor fattar inte att folk inte är mer källkritiska utan sväljer skiten med hull och hår. Men det verkar ju vara nya innegrejen att starta upp sådana här sidor för det verkar komma upp nya dagligen och jag har förmodligen inte sett ens hälften av dem. Nä ska jag hjälpa på någon sådan sida så skulle det vara på någon som känns mer seriös. Giving People verkar vara en seriös sida saris änglar har funnits länge och jag har inte sett någon dåligt om dem och mathjälpen men det är kanske inte så konstigt att dessa tre har flest medlemmar för är man seriös och bra så hittar folk åt en. men jag tycker ni som hjälper vi dessa ska ha lite mer koll på vem ni egentligen hjälper genom.

  • Svar på tråden Alla dessa hjälpsidor som poppar upp som svampar
  • Madmoiselle

    Jag tycker det bästa är att hjälpa en organisation med 90- konto och strunta i alla dessa Facebook grupper (även de seriösa) För även om alla som ger är seriösa, behöver inte de som tar emot hjälpen vara det. Dessutom tror jag det blir mer hållbar förändring om man hjälper en organisation.

Svar på tråden Alla dessa hjälpsidor som poppar upp som svampar