• Monsa

    Hey Jude!

    Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

    Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

    Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

    Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

    För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

    Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

    "hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

    Marcink

  • Svar på tråden Hey Jude!
  • ellinorsmamma

    Hallå.

    Har hittat hit. Har inte tid att skriva nu men återkommer lite senare. Ha det gott och sköt om er.

  • mayasmama

    okey så det är här vi skall hänga hädanefter.......låter fint....

    monsa
    de allra grövsta skämt om förinttelsen har jag faktiskt hört ifrån min egen man ...fruktansvärt med tanke på att hans egen mormor satt i auswitch...men det e lite typiskt israeler .... de har en ganska sjuk humor och karikatyrer förekommer ganska ofta där, men det e kanske ett sätt för dem att bearbeta..... och på nåt sätt så tycker jag att om ngn nödvändgtvis måste göra karikatyer om judar så må det vara judarna själv!!!!

    nu till nåt helst annat......jag har kännt bebis i magen ganska länge nu och mkt!! läste igår att i vecka 20 kan man börja känna fosterrörelser....jag e i vecka 19!!! och läste också att bebis e ungefär 20 cm lång men jag känner rörelser på både vänster, höger upp och ner i magen ungefär samtidigt!!!!! så nu undrar jag igen hur mnga bebisar som egentligen finns där och hur länge jag egentligen har varit gravid!!!!!!!

    behövde bara ventilire mig lite....... e lite orolig....

  • elims

    vilket bra namn du kom på Monsa!!

    Hattifnatt
    kosherlistan finns på judiska församlingens hemsida
    www.jf-stockholm.org/centret/judendom/kosher/kosherlistan.asp

    uppdateringar till listan finns här
    www.jf-stockholm.org/centret/judendom/kosher/

    mayasmamma
    ring kanske och kolla med din barnmorska? har ju inte varit gravid själv tidigare, men om du mår bra i övrigt så kan jag inte tänka mig att du har något att vara orolig över.

  • mayasmama

    elims och chaia

    nu blir jag nyfiken ....har ni träffats???

  • bubele

    Jaaa..nu blir jag oxå jättenyfiken. Har ni det? Hej förresten! Har precis kommit hem från en heldag om sex och samlevnad...ibland har jag ett väldigt bra jobb

Svar på tråden Hey Jude!