• Jessica 437

    Sambon vill flytta

    Hejsan, nytt år och nya möjligheter som det heter men nu har det kört ihop sig totalt för min familj.
    Vi bor just nu i Dalarna och jag är hemma med dottern på mammaledighet och meningen är att jag ska börja jobba igen i januari. 
    Nu är det så att min sambo har fått ett jobberbjudande 80mil bort...
    I tre år har han sökt och sökt utan att få ett erbjudande och nu har han alltså fått det.
    Jag är jätte glad för hans skull men det ligger ju så långt bort och jag ska som sagt jobba i januari men det här är hans dröm.
    Dem vill att han ska börja snarast möjligt men eftersom det är svårt att få boende där kan vi inte följa med.
    Jag pluggar också och har ett år kvar, pluggar på distans.
    jag vet inte hur jag ska lösa det här, tar han jobbet så måste han flytta ner först utan oss och vi kommer inte att kunna ses så ofta och det känns jätte jobbigt..

    ekonomiskt sätt kan jag inte stå för hela boende själv med min fp men får csn om två tre månader. 

    Jag behöver hjälp, jag vill att han ska ta jobbet men jag vet inte hur vi ska klara av det. ur ska jag klara det ekonomiskt eftersom jag inte kan jobba när jag är hemma med dottern, hur ska man få det att fungera?

  • Svar på tråden Sambon vill flytta
  • Jessica 437
    Ilovemyself skrev 2013-12-31 11:41:36 följande:
    Han får ju naturligtvis ge dig pengar. Var/hur ska han bo där och varför kan ni inte bo med honom?
    Ja jo det får bli så. 
    För att han inte har fått en lägenhet ännu där nere, han får bo på vandrarhem i början, därför kan vi inte bo med honom.
  • Ilovemyself

    Ja vandrarhem är väl inte optimalt för en familj... Sök bostadsbidrag? Och underhåll från honom ska du ju ha!

Svar på tråden Sambon vill flytta