• marla333

    Vad tror du hände med Maddie McCann?

    De senaste dagarna har jag läst mycket om fallet. Fascinerande, undrar så vad som hände. Kommer man få reda på det? Skriv era teorier vad som kan ha hänt med Maddie. Jag tror inte hon blev kidnappad, utan att nån av föräldrarna råkade ha ihjäl henne och sedan hittade på att hon blev bortförd.

  • Svar på tråden Vad tror du hände med Maddie McCann?
  • StarStruck

    Jag vet inte vad jag ska tro men hoppas att fallet får ett slut. Vetifan vad jag skulle ta mig till om mina barn försvann.

  • Pissenisse

    Jag tror inte att föräldrarna kan ha haft ihjäl henne och sen gjort sig av med kroppen på den korta tiden de kan ha haft på sig. Åtminstone inte utan hjälp från utomstående. Sen tycker jag att det är på tok för hemskt att misstänka någon som varit med om ens värsta mardröm... Med det sagt så undrar man ju hur jävla dum man får vara för att lämna barnen på hotellrummet för att gå och käka i ett främmande land. Men de fick ju betala det högsta priset för sin dumhet.

  • Tonårsmamman1

    Jag har hört en teori, som går ut på att de sövde henne för att de skulle kunna gå ut, och då gick det fel och hon dog. För att inte åka dit, så har de gjort sig av med kroppen.

    Jag vet inte, jag tycker att det borde vara svårt att hålla masken så länge, om det är så att de gjorde det av misstag. 

  • mikispikis90

    Jag tror också att föräldrarna är skyldiga .. Varför tog de inte de mindre barnen? Alltså en av tvillingarna? De lär ju knappast komma ihåg exakt vem som är mamma/pappa och vem som heter vad?

    Jag tror aldrig vi kommer få ett svar tyvärr :-/

  • LängtansBlåaBlomma
    mikispikis90 skrev 2013-10-19 00:47:59 följande:
    Jag tror också att föräldrarna är skyldiga .. Varför tog de inte de mindre barnen? Alltså en av tvillingarna? De lär ju knappast komma ihåg exakt vem som är mamma/pappa och vem som heter vad?

    Jag tror aldrig vi kommer få ett svar tyvärr :-/
    Hur menar du med tog? Och vad då minns inte vem som är föräldern?
  • pluvdo

    Jag betvivlar också att vi kommer få ett definitivt svar på vad som hände. Kanske att någon åker fast, att slutsatsen dras att hon är död och att någon fälls för det hela, men det betyder ju inte att denne erkänner något och/eller berättar vad som hänt med Madeleine. Det känns som att polisundersökningen som gjordes var så bristfällig att den aldrig kommer kunna förklara vad som hände heller.

    Jag tror inte att föräldrarna är skyldiga. Till stor del eftersom jag läst boken som Kate McCann skrivit och det bara känns inte som att de skulle kunna vara skyldiga. Samtidigt så är den skriven ur hennes perspektiv och då är det klart att hon vill lyfta fram deras oskuld. Vare sig de är skyldiga eller ej.

    Men varför skulle de hålla liv i fallet så länge ifall de själva var mördarna? Risken för att det kommer fram ökar väl i takt med undersökningarna som görs? I och för sig så kanske folk hade blivit ännu mer misstänksamma ifall de inte hållit liv i fallet. Så... det är svårt.

    Jag hoppas innerligt att Madeleine blev bortförd någonstans för illegal adoption eller dylikt och att hon lever. Samt att hon får komma tillbaks till sina föräldrar till slut. Men dessvärre så tror jag att hon är död. Att någon kidnappade henne i ett sexuellt syfte. Någon som hade hållit koll på föräldrarna och deras rutiner.

    Föräldrarna och deras vänner hade ju reserverat bord på hotellrestaurangen så de skulle kunna äta där varje kväll under den veckan eller något sådant, för att slippa släpa iväg barnen till restaurangen längre bort när barnen var trötta. Så vitt jag förstod så kollade någon i sällskapet till barnen en gång i halvtimmen och de satt cirka 30 (?) meter bort från hotellrummen där barnen var. Under en bekymmersfri, härlig semester med vänner och familj så tänker man ju knappast att någon skall ta sig in på rummet och kidnappa ens barn när man sitter och äter. Så... lätt att vara efterklok. Men jag tycker inte att det faktum att de lämnade barnen på rummen medan de gick och åt vare sig bevisar att de är skyldiga till mord eller är skyldiga till typ... "neglect" eller dylikt.


    Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
  • pluvdo
    mikispikis90 skrev 2013-10-19 00:47:59 följande:
    Jag tror också att föräldrarna är skyldiga .. Varför tog de inte de mindre barnen? Alltså en av tvillingarna? De lär ju knappast komma ihåg exakt vem som är mamma/pappa och vem som heter vad?

    Jag tror aldrig vi kommer få ett svar tyvärr :-/
    Ifall det hela var sexuellt motiverat så kan det ha varit så att förövaren spanat in Madeleine tidigare och ville ha just henne. För någon med sexuella motiv så kanske det också är mer lockande med en (nästan) fyraåring än en tvååring. Sedan vet jag inte hur rummets layout såg ut. Ifall Madeleine kanske låg närmast fönstret eller så? Sean och Amelie låg ju i spjälsängar också så då kan de ha varit svårare/mer riskabla att lyfta upp utan att väcka dem. Och ifall någon av dem vaknade så skulle de inte ha samma möjlighet till att beskriva vad de bevittnat som Madeleine hade haft ifall någon av dem blev kidnappade och hon bevittnade det hela.

    Vem vet.
    Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
  • Mokidoki
    pluvdo skrev 2013-10-19 01:08:33 följande:
    Jag betvivlar också att vi kommer få ett definitivt svar på vad som hände. Kanske att någon åker fast, att slutsatsen dras att hon är död och att någon fälls för det hela, men det betyder ju inte att denne erkänner något och/eller berättar vad som hänt med Madeleine. Det känns som att polisundersökningen som gjordes var så bristfällig att den aldrig kommer kunna förklara vad som hände heller.

    Jag tror inte att föräldrarna är skyldiga. Till stor del eftersom jag läst boken som Kate McCann skrivit och det bara känns inte som att de skulle kunna vara skyldiga. Samtidigt så är den skriven ur hennes perspektiv och då är det klart att hon vill lyfta fram deras oskuld. Vare sig de är skyldiga eller ej.

    Men varför skulle de hålla liv i fallet så länge ifall de själva var mördarna? Risken för att det kommer fram ökar väl i takt med undersökningarna som görs? I och för sig så kanske folk hade blivit ännu mer misstänksamma ifall de inte hållit liv i fallet. Så... det är svårt.

    Jag hoppas innerligt att Madeleine blev bortförd någonstans för illegal adoption eller dylikt och att hon lever. Samt att hon får komma tillbaks till sina föräldrar till slut. Men dessvärre så tror jag att hon är död. Att någon kidnappade henne i ett sexuellt syfte. Någon som hade hållit koll på föräldrarna och deras rutiner.

    Föräldrarna och deras vänner hade ju reserverat bord på hotellrestaurangen så de skulle kunna äta där varje kväll under den veckan eller något sådant, för att slippa släpa iväg barnen till restaurangen längre bort när barnen var trötta. Så vitt jag förstod så kollade någon i sällskapet till barnen en gång i halvtimmen och de satt cirka 30 (?) meter bort från hotellrummen där barnen var. Under en bekymmersfri, härlig semester med vänner och familj så tänker man ju knappast att någon skall ta sig in på rummet och kidnappa ens barn när man sitter och äter. Så... lätt att vara efterklok. Men jag tycker inte att det faktum att de lämnade barnen på rummen medan de gick och åt vare sig bevisar att de är skyldiga till mord eller är skyldiga till typ... "neglect" eller dylikt.
    Jag tror att föräldrarna är skyldiga och att de håller igång fallet just för att de tjänar något så otroligt mkt pengar på alla böcker de skriver och liknande. Och det märkliga är att varje gång fallet börjar falla i glömska så "råkar" föräldrarna plötsligt få upp en ny ledtråd som gör att media blossar upp fallet igen. Och föräldrarna tjänar ännu mera pengar.
    Jag vet att det är en hemsk teori men precis som någon annan skrivit tidigare så känns det som att polisens undersökningar var så bristfälliga att det inte kan finnas så många ledtrådar kvar att upptäckas.

    Men jag hoppas ändå innerligt att jag har fel förstås och att Madeleine fortfarande lever och mår bra.   
  • pluvdo
    Mokidoki skrev 2013-10-20 14:46:18 följande:
    Jag tror att föräldrarna är skyldiga och att de håller igång fallet just för att de tjänar något så otroligt mkt pengar på alla böcker de skriver och liknande. Och det märkliga är att varje gång fallet börjar falla i glömska så "råkar" föräldrarna plötsligt få upp en ny ledtråd som gör att media blossar upp fallet igen. Och föräldrarna tjänar ännu mera pengar.
    Jag vet att det är en hemsk teori men precis som någon annan skrivit tidigare så känns det som att polisens undersökningar var så bristfälliga att det inte kan finnas så många ledtrådar kvar att upptäckas.

    Men jag hoppas ändå innerligt att jag har fel förstås och att Madeleine fortfarande lever och mår bra.   
    Fast så vitt jag läst och hört så går exempelvis alla pengar för Kate McCanns bok in i den fond som finansierar sökandet efter Madeleine. Alltså, pengarna går inte till föräldrarna så att de kan spendera dem som de vill, utan de går till sådant som förhoppningsvis skall hjälpa dem att hitta Madeleine. Varför skulle de lägga hela sina liv på is och gå runt och kampanja och ha sig för att hålla liv i fallet ifall de pengar de tjänar på det hela bara går till... ja, att hålla liv i fallet?

    I fallet med den kidnappade och mördade flickan Sarah Payne så dök familjen plötsligt upp i media också efter ett tag, när det verkade som att fallet började dö ut och falla ur folks minnen. Nu dröjde det bara drygt två veckor innan hennes kropp hittades så jag vet inte hur länge de föräldrarna hade orkat hålla liv i fallet ifall det också gått olöst i flera år, men i en dokumentär jag såg så sade i alla fall mamman att de blivit uppmuntrade av någon (liaison officer eller något sådant) att figurera i media med jämna mellanrum så att fallet inte skulle kunna glömmas bort. Det skulle inte förvåna mig om Madeleines föräldrar fått samma råd.
    Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
  • marla333

    Men jag har läst att de privatdetektiver och organisationer som föräldrarna anlitat, inte ens haft fall förut med försvunna barn, utan saker som pengatvätt... Att de lagt massor med resurser på att själva anlita folk för att hitta henne, men inget nytt har dykt upp...


    pluvdo skrev 2013-10-20 23:06:22 följande:
    Fast så vitt jag läst och hört så går exempelvis alla pengar för Kate McCanns bok in i den fond som finansierar sökandet efter Madeleine. Alltså, pengarna går inte till föräldrarna så att de kan spendera dem som de vill, utan de går till sådant som förhoppningsvis skall hjälpa dem att hitta Madeleine. Varför skulle de lägga hela sina liv på is och gå runt och kampanja och ha sig för att hålla liv i fallet ifall de pengar de tjänar på det hela bara går till... ja, att hålla liv i fallet? I fallet med den kidnappade och mördade flickan Sarah Payne så dök familjen plötsligt upp i media också efter ett tag, när det verkade som att fallet började dö ut och falla ur folks minnen. Nu dröjde det bara drygt två veckor innan hennes kropp hittades så jag vet inte hur länge de föräldrarna hade orkat hålla liv i fallet ifall det också gått olöst i flera år, men i en dokumentär jag såg så sade i alla fall mamman att de blivit uppmuntrade av någon (liaison officer eller något sådant) att figurera i media med jämna mellanrum så att fallet inte skulle kunna glömmas bort. Det skulle inte förvåna mig om Madeleines föräldrar fått samma råd.
    Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.

Svar på tråden Vad tror du hände med Maddie McCann?