• Anonym (MandarinE)

    Chefen sköjar med mig

    Hejsan
    Min chef och arbetskamraterna skojar med mig på jobbet, men jag trivs inte med deras skoj.
    Här är ett exempel.
    Jag hade rast och satte mig ute , rökte och samtidigt spelade spel på mobilen. Bredvid mig satt den andra gubben / kollega som är över 50 år gammal. Jag är tjej 26 år. Våran chef kom ut att röka också. Då sagt han till mig :
    Chefen: Hej du får inte spela på jobbet!
    Jag :Jag har rast!
    Chefen. Nej det får du inte göra på jobbet, Jag bestämmer villkoren.
    Jag : Aha, men man kan göra vad man vill på rasterna!
    Och sen den andra gubben som satt bredvid mig ropade till chefen och sagt till honom . Du chefen hon kan ju spela spel ,men inte detta spel hon spelar nu på mobilen , utan ett annat spel med häst/hästarna du vet och skrattade högt.
    Chefen : Ja juste du kan ju  spela ,med hästarna du vet : bara detta spel får du spela här du vet! och skrattar högt bg två.( Alltså de skojar med mig genom ett spel med häst- uppfattar jag, jag vet inte vad är det för spel, men började tänka negativ om deras skoj)Jag tittade fortfarande på min mobil och försökte inte lyssna på dem , för att jag visste att det var skoj, tills han kom nära mig och försökte titta på mig vilket spel jag spelar på telefonen
    Jag satt ner och mitt huvud föll till samma nivå som hans midja.
    Jag tittade upp på honom något som han höll en cigarett i munnen ,men  med båda händerna demonstrativt spände bältet, ( jag tror han skrattade nåt) och då spände bältet igen. Justerat byxorna, tog ciggareten  från munnen, och drog sig tillbaka och  skrattade högt med  den andra gubben  . Jag släckte cigaretten, satte min telefon i fickan och gick till jobbet.
    Jag är sjukskriven nu, har ingen lust att jobba där, jag ör förvirad och känner mig inte bra , när de skojar så här med mig på sexuellt. Kan man anmäla honom ? Eller kanske jag tänker fel?Är detta  antydan till något eller kanske han vill visa  att han kan  skämta som han vill
    .Vad kan du tipsa mig ?


    Tack

Svar på tråden Chefen sköjar med mig