• AndersFl

    Den största skithålan i hela Sverige..

    Ja ni som växt upp i en mindre byhåla där de flesta är inskränkta bondlurkar förstår vad jag menar.

    Själv vill jag utmåla Gamleby i Västerviks kommun som den mest inskränkta byhålan. Här får man inte sticka ut eller sticka upp. Alla ska vara intresserade av sport och det högsta nöjet är att supa sig full och slåss på folkets park en fredagkväll.

    Är man sedd som udda eller lite egen finns risk att man åker på stryk av byns värstingar.  Och råkar man ha en intelligens eller verbal förmåga över genomsnittet så blir man utfryst och sedd som en som "inte vet vad han snackar om".

    Kom igen alla infödda bybor (eller före detta). Vilken är den största skithålan i Sverige?

  • Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..
  • fortsätt paddla

    Så många hålor uppe i Norrland. Norrland är mörkt på många sätt.

  • Lindir

    Jag är själv inte uppvuxen i Gamleby (fast jag har tillbringat en hel del tid där) men vill ändå hålla med om att det är en jävla håla.


    Rude and not ginger
  • Miew

    Gryt utanför Valdemarsvik. Alla ska jaga och supa som svin. Och snacka skit om alla andra. Om man inte tycker att homosexualitet, invandrare och moderater är det hemskaste som finns så ses man på som idiot.
    Pojkar ska vara tuffa och klä sig i blått och svart, tjejer ska laga mat och banta.
    Det är som att hoppa 100år bak i tiden...

  • Aquilalore

    Tyvärr vill ju inte röja min identitet fullständigt :) Annars så skulle jag gärna nominera en håla.
    Det län som jag växte upp i har bara en stad och den är inte stor, jag pratar om f*cking Värmland!

  • Trailer trash TT

    Största hålan är Värmdö. Det var kul när turisterna kom på sommaren men annars var det bara skit. Alla pratade skit om alla,alla skulle ha samma saker,se likadana ut.Man fick inte sticka ut på något sätt. Jag stack ut och blev därmed utfryst och mobbad tills jag flyttade därifrån för 10 år sedan..


    Manyok
  • susannapanna

    När jag bodde i Gällivare i skolåldern rankades skolpopulariteten efter hur stor maskin ens förälder manövrerade i gruvan... Hierarkin visade sig komma direkt från föräldrarna själva!

     

  • susannapanna
    Miew skrev 2013-04-30 15:54:31 följande:
    Pojkar ska vara tuffa och klä sig i blått och svart, tjejer ska laga mat och banta.
    Haha, vilken konstig kombo! 
  • Freas

    Det finns en liten håla i Värmland som heter Årjäng.
    Alla känner alla där.
    Samma sak där är att nöjet på helgen är att köra "raggen" och supa.


    Varje ny dag är en ny möjlighet att förändra ditt liv.
  • Miew

    Det är helt sjukt, alla lagar mat hela tiden till gubbarna(enbart skräpmat och gammal husman) men själva äter de inte. Det dricks dock en jävla massa martini bianco med sprite(light såklart).
    Kommer man och föreslår något nyare eller internationellt( förutom pizza) så tittar de på en konstigt... Skitkul NOT.

  • Elin 885
    Miew skrev 2013-04-30 15:54:31 följande:
    Gryt utanför Valdemarsvik. Alla ska jaga och supa som svin. Och snacka skit om alla andra. Om man inte tycker att homosexualitet, invandrare och moderater är det hemskaste som finns så ses man på som idiot.
    Pojkar ska vara tuffa och klä sig i blått och svart, tjejer ska laga mat och banta.
    Det är som att hoppa 100år bak i tiden...
    Miew skrev 2013-04-30 16:03:16 följande:
    Det är helt sjukt, alla lagar mat hela tiden till gubbarna(enbart skräpmat och gammal husman) men själva äter de inte. Det dricks dock en jävla massa martini bianco med sprite(light såklart).
    Kommer man och föreslår något nyare eller internationellt( förutom pizza) så tittar de på en konstigt... Skitkul NOT.

    det låter ju hälsosamt....NOT!
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..