• tjejhalmstad

    Äl-test positivt?

    Undrar över testlagrets Äl-test. Hade mens för 25 dagar sen, på dag 10 efter mensen (som jag fick genom att äta provera) fick jag svagare plus på Äl-stickan, lite svagare än test strecket. Sen blev det svagare för varje dag ja tog till slut blankt några dagar tills jag slutade testa.

    Har åter igen börjat få ÄL flytningar och mer acne m.m så igår testade jag Äl stickorna igen och fick igår svagare plus och idag likaså fast lite starkare, men inte lika starkt som kontrollstrecket.

    Är det positivt eller måste strecken vara lika starka? Har läst att vissa inte fått två lika starka?

    Har slutat med provera så nu väntar jag och ska se om kroppen kickat igång av sig själv och ja ska få ÄL och mens naturligt. Men som sagt konstigt att jag fått utslag två gånger under samma månad och blankt mellan gångerna.      

  • Svar på tråden Äl-test positivt?
  • NLAL

    Teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket för att vara positivt.

    Äl-testen kan ge två streck hela månaden om än så men är teststrecket svagare än kontrollstrecket så är det ju ändå negativt. Testerna kan även bli starkare då mensen är på intågande.

    Själv fick jag aldrig riktigt positivt men det visade sig att jag inte hade ägglossning heller och månaden jag hade ägglossning så hade jag positivt i tre dagar, negativt i två och sen positivt igen några dagar. Och bara för att man får ett positivt test betyder det inte att du ägglossar. Och även fast du får negativt betyder det inte att du inte ägglossat.

  • tjejhalmstad

    Mätte du många gånger under dagen för att kolla isåfall? Tänkte mest på att ja själv bara tagit en gång om dagen ca, 2 tiden men kan slå på nån timme. För isåfall så kan ju det bli en mer stegring under eftermiddagen/kvällen på stickan? Eller att man missat den och att "högsta" nivån varit men börjar försvinna? Förstår du hur jag menar?

Svar på tråden Äl-test positivt?