• Eldsjäl

    Till min våldtagna vän

    Jag vet att det finns en sida där man kan starta en helt egen insamling till vad man vill. Jag har letat men hittar inte sidan. Någon som vet vad jag menar?
    Kan ta mitt exempel: har en vän som blivit våldtagen av sin styvfar som barn, sin personliga assistent och sin pappa. Hon mår riktigt dåligt och behöver en dator för att skriva av sig. Jag vill så gärna hjälpa henne med det men kan inte köpa hela själv. Så jag menar inte hemsidor där man skänker till tex cancerfonden.

  • Svar på tråden Till min våldtagna vän
  • Eldsjäl
    my1313 skrev 2013-04-13 21:54:52 följande:
    Papper och penna?
    Hon har testat men det funkade inte riktigt för henne.
  • Eldsjäl
    solskina skrev 2013-04-13 21:58:50 följande:
    polstjarna.se/projekt/
    Tack! Ska genast kolla :)
    Men det ska finnas en annan sida som är känd. De hade bland annat en insamling för ett par som ville gifta sig där båda hade ds.
  • tjockobbe

    Gå ihop några vänner så blir det inte så dyrt? Behovet av dator framför penna o papper kan jag inte se dock?

    Men en dator för att skriva i Word eller nåt annat ordbehandlingsprogram kan du hitta begagnat överallt då inget Internet eller nåt annat speciellt behövs för det, så dyrt blir det inte.


    BF 6 oktober
  • Eldsjäl
    tjockobbe skrev 2013-04-24 03:26:15 följande:
    Gå ihop några vänner så blir det inte så dyrt? Behovet av dator framför penna o papper kan jag inte se dock?
    Men en dator för att skriva i Word eller nåt annat ordbehandlingsprogram kan du hitta begagnat överallt då inget Internet eller nåt annat speciellt behövs för det, så dyrt blir det inte.
    Problemet är mer att jag inte känner hennes vänner och hon är för stolt för att fråga. men får försöka skrapa ihop själv för hittar inte någon sådan sida tyvärr.
Svar på tråden Till min våldtagna vän