• tvåem

    Hur lång nedreglering efter misslyckat ivf ??

    Misslyckades med ivf efter tre månaders nedreglering. Nu väntar jag på mens för att börja nedreglering igen, men glömde fråga läkaren hur lång nedreglering man gör?? Räcker det med det "vanliga" långa protokollet, eller måste man göra en lååååååång nedreglering först IGEN?? Någon annan med endometrios som vet hur det funkar...?

  • Svar på tråden Hur lång nedreglering efter misslyckat ivf ??
  • Trinity78

    Jag var i samma sits som du men jag gick igenom TRE ivf:er med samma resultat innan jag sökte hjälp på Endometrioscentrumet i Uppsala. Där förklarade de att ibland har man antikroppar i livmoderslemhinnan när man har endometrios och då måste man nedreglera såpass länge att all gammal livmoderslemhinna försvinner. Annars bygger man bara på den gamla som är full av antikroppar och då blir även den nya "giftig". I mitt fall tig det sex månader att nedreglera tills det var "tomt". Sen tog det sig spontant i första menscykeln, så tydligen hade jag inte behövt ivf överhuvudtaget. Jag blev rätt förbannad över att mina ivf-läkare inte kände till det här, men nu har jag en underbar liten son på två år. Lycka till!


    Reproductively challenged
  • tanta79

    Jag hade nedreglering i 3 månader när jag gjorde min första IVF, men nu när jag ska göra det andra försöket så sa läkaren att jag nog bara skulle behöva hålla på i ca en månad. Så jag håller tummarna på att det ser bra ut efter det.

Svar på tråden Hur lång nedreglering efter misslyckat ivf ??