• Djarir

    Hjälp vi ska skiljer oss

    Hej , jag behöver hjälp tack , problemet att vi är en familj jag och min fru och tre barn / äldsta är 20 år gammal han , sen en flicka 16 år och en pojke 9 år . Vi bor i en lägenhet BR 91 km fyra rum. Flickan delar ett rum med lilla pojken . Den 20 år har eget rum han studera ej , arbetslös . Vägar 105 kg lång och stark men hemma året runt . Problemet att han snarkar mer än vad man kan tro , lägenheten %80 gipsskivor så störande när vi sover ( han spelar dator i hela natten upp till kl 4 på morgonen sen sover han till kl 14 och så vidare . Vi jobbar båda jag och min fru . Mitt jobb på en verkstad och metall hantering så jag behöver vila . Min fru vägrar att hennes son flytta hem från . Och nu familjen håller på att splittrar på riktigt , och lilla pojken behöver hjälp med att hämta och lämna honom på skolan och vi förälder som skiftar med den . Är det rätt att vi skiljas på grund av en vuxen arbetslös ? Vem hjälper mig och mina barn ? Tack för hand

  • Svar på tråden Hjälp vi ska skiljer oss
  • themia

    Om sonen fyllt 18 och inte studerar på gymnasum är ni inte skyldiga att försörja honom. Om han studerar på gymnasium upphör er försörjningsplikt när han fyller 21.

    Han får skaffa sig ett jobb eller ta studielån.
     


    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Djarir

    Han skall studera vidare men hur studerar han när han är hemma hela tiden ?

  • Djarir

    Jag menar om ( vem hjälper mina barn ) vem ska vara ansvarig för att lämna eller hämta pojken om vi inte bor ihop ?

  • Djarir

    Den 20 år gammal , han är inte min ( hennes son ) så jag har inte rätt att blanda mig med hans liv .

  • Thisiswho

    När det gäller eran gemensamma son ( som jag antar det är när du säger lämna och hämta ) så är det ju eran skyldighet som föräldrar att lösa. Det ska inte läggas över på någon annan. Då får ni helt enkelt rätta er efter dom tider som är.
    När det gäller din bonus son så är det bara att säga att antingen får han betala för sig eller flytta. Det är väl ditt hem som du betalar för ?

Svar på tråden Hjälp vi ska skiljer oss