• Anonym (verkligheten)

    Jag lever på PET-flaskor - pantburkar och utländska burkar utan pant - fråga mig vad du vill

    Fråga på

  • Svar på tråden Jag lever på PET-flaskor - pantburkar och utländska burkar utan pant - fråga mig vad du vill
  • Anonym (verkligheten)
    MrsC74 skrev 2012-12-09 14:08:39 följande:
    Vad gör du med de utländska ? Äter dom till middag ?
    Jag kontaktar företaget City Pant som kommer och hämtar och betalar mig direkt i hand när jag samlat på mig ett visst antal utländska burkar utan pant.
    www.citypant.se

    Ett företag som är en samarbetspartner med returpack eller ja, mera kända för pantamera.nu www.returpack.se/


  • Pallas

    Hur många timmar i veckan jobbar du med detta? På mitt jobb samlas säckar med pantflaskor/burkar på hög och inte en jävel orkar panta dem, är det något du satsar på - att kontakta företag och ta hand om deras pant?

  • SkåneStoffe

    När jag var liten och man såg folk som letade burkar fick jag höra något jag tyckte var konstigt. Det var någon som sa till mig att den personen där borta som plockar är egentligen stenrik men för snål för att använda sina pengar. Tycker du att det passar in på dig? 

    Hur kom det sig att du började leva på att panta? 

  • Anonym (verkligheten)
    Pallas skrev 2012-12-09 14:44:01 följande:
    Hur många timmar i veckan jobbar du med detta? På mitt jobb samlas säckar med pantflaskor/burkar på hög och inte en jävel orkar panta dem, är det något du satsar på - att kontakta företag och ta hand om deras pant?
    Jobbar varje dag lite obestämt.
    Mina guldgruvor är speciellt återvinningsstationer där folket slänger mängder av PET-flaskor, pantburkar och utländska burkar utan pant.

    Varje dag samlar jag lätt ihop ett flertal tusen Pet-flaskor . burkar, speciellt i denna staden jag bor i då vi har mer än 60 återvinningsstationer att plocka från hela tiden och inte så värst långt ifrån varandra.
    Sen har jag tillverkat ett speciellt verktyg som jag får enkelt upp allt snabbt.
    Ingen pinne med spik som man gjorde innan.

    Men det blir långa dagar ibland ja. Men jobbigt nu när det mörknar tidigt och stå och plocka med ficklampa och det drar till sig mer blickar men ja, livet är som det är ibland.

    Gå till företag, nja, inte testat och tror inte att man blir så bra mottaget.


  • Anonym (verkligheten)
    SkåneStoffe skrev 2012-12-09 14:46:20 följande:
    När jag var liten och man såg folk som letade burkar fick jag höra något jag tyckte var konstigt. Det var någon som sa till mig att den personen där borta som plockar är egentligen stenrik men för snål för att använda sina pengar. Tycker du att det passar in på dig? 

    Hur kom det sig att du började leva på att panta? 
    Jag är mera medveten om ekonomin.
    Finns säkert personer som har det gott ställt och plockar.

    Jag plockar på mig så mycket jag bara kan hela tiden för att ha tillgång till pengar när jag väl behöver det.
    Jag kan bli sjuk en längre tid? kan då inte plocka burkar och hålla på men måste fortfarande äta och betala för el,vatten, etc.

    Jag behöver inte så mycket för att klara mig.
    Jag är äldre och gjort fel val i livet, och skulle jag försöka söka arbete utan erfarenhet så blir jag satt på något lager där jag får jobba ihjäl mig och slita varje dag och sakta men säkert förstöra mig.
    Så jag gör hellre detta varje dag och ha mera "frihet" att jobba, så länge jag når mina mål i varje veckas slut, så får jag en klassisk svensk  medellön, men man får stå ut med mycket uttittade och blickar, men bara att stänga av och vad har de för rätt att bedöma mig? många som har det otroligt svårt med ekonomin och har det sämre ställt än min, men de klagar istället och försöker leva på socialen etc, medan jag tar tag i problemet själv och för det är många konstigt, speciellt att plocka flaskor och burkar.
    jag får röra på mig otroligt mycket, mår bra och ser mig som "vältränad" och jag tjänar samtidigt pengar själv utan någons annans hjälp.
    vet inte om det var ett bra svar, men det var mina tankar och syn på det hela.


  • Anonym (verkligheten)
    MrsC74 skrev 2012-12-09 15:38:31 följande:
    Inget annat jobb ? Hur mycket i kronor får du i hop på en månad ?
    Inget annat jobb nej.
    Tänker inte säga exakta siffror då det är olika.
    Men som jag skrev i ett inlägg nyss så ligger det på som en svensk medellön.


  • Anonym (städaren)
    Anonym (verkligheten) skrev 2012-12-09 15:11:29 följande:
    Jobbar varje dag lite obestämt.
    Mina guldgruvor är speciellt återvinningsstationer där folket slänger mängder av PET-flaskor, pantburkar och utländska burkar utan pant.

    Varje dag samlar jag lätt ihop ett flertal tusen Pet-flaskor . burkar, speciellt i denna staden jag bor i då vi har mer än 60 återvinningsstationer att plocka från hela tiden och inte så värst långt ifrån varandra.
    Sen har jag tillverkat ett speciellt verktyg som jag får enkelt upp allt snabbt.
    Ingen pinne med spik som man gjorde innan.

    Men det blir långa dagar ibland ja. Men jobbigt nu när det mörknar tidigt och stå och plocka med ficklampa och det drar till sig mer blickar men ja, livet är som det är ibland.

    Gå till företag, nja, inte testat och tror inte att man blir så bra mottaget.


    Jag tror att det är en jättebra idé att gå till företag. Om du visste hur många lunchrum det är som svämmar över av flaskor och burkar som ingen orkar ta hand om!

    Ta en runda i ett industriområde och skriv upp var du får napp så att du kan återkomma efter en månad eller så!
Svar på tråden Jag lever på PET-flaskor - pantburkar och utländska burkar utan pant - fråga mig vad du vill