Vet du något om: Trollhättan, Örebro, Karlstad eller Linköping?
Trollhättan, Örebro, Karlstad, Linköping.Vad tycker du om den staden/de städerna du känner till?
Bor i Karlstad! Fin stad, lagom stor för mig som växt upp på landet. Kommer bo kvar här eller i krokarna när plugget är klart! Var det något särskilt du ville veta?
Jag bor i Linköping och trivs jättebra. Stor studentstad med mycket aktiviteter. Fin innerstad med bra shopping. Sport såsom hockey och även fotboll om man gillar det :) fråga på om det är något särskilt du undrar över.
Jag vill typ veta allt om hur det är att bo i städerna. Ge mig gärna lika många negativa åsikter som positiva! :) vars ska man bo? hur är staden? är det tryggt? hur är gemenskapen? osv. Skriv det ni kommer på och vet, men ge mig gärna 50/50 positiva/negativa :)
Och om någon varit i flera av dessa städer vill jag att ni skriver vilka samt skriver vilken stad ni gillade bäst :)
det är rätt mycket du frågar om. har du googlat? Läst på om kommunerna, kollat lokala tidningen på nätet osv?
Jag pluggar i Örebro. Verkar vara en helt ok stad dock väldigt segrerad så det finns många områden där man helst inte vill bo.
Karlstad: luktar endera bajs från pappersbruken i grannkommunerna, eller kaffe från rosteriet.
Dom har ett hockeylag som suger ap-pung och.... Njä. Det var nog det hela.
Bor i Trollhättan. Är just nu inget speciellt att hänga i granen om du frågar mig.. Brottsligheten ökar kraftigt var och varannan vecka, arbetslösheten är hög.. Tyvärr.
I Trollhättan måste det vara något fel på vattnet. Alla jag träffat därifrån är knäppa. Och jag bodde ihop med en därifrån i 10 år ;) Staden i sig är mysig, fin natur och mysigt att gå omkring. Men jag har svårt för folket och har haft sen jag var där för första gången för 11 år sen. Dryga människor och det är så mycket supa och festa bland folk så jag blev nästan rädd ett tag. Man blir konstant trackad av ALLA för att man är från sthlm men gud nåde mig om jag sa något tillbaka till dom.
Nej, jag är inget fan av Trollhättan alls, men staden är som sagt fin :)